سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: بوی تند غذاهای سرخ‌ کردنی،مواد‌ شوینده‌ با بوی شدید، سوسک و افزایش رطوبت، باعث تشدید آسم می‌شوند.

مریم محلوجی‌راد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ساختمان‌های امروز، وضعیت سالمی ندارند چرا که آشپزخانه‌ها در وسط آپارتمان جای دارند و به دلیل نبود تهویه مناسب، بوی غذا در محیط خانه پخش شده و باعث تجمع مواد آلرژی زا در داخل منزل و تشدید علائم آسم می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: رطوبت داخل منزل نیز باید تنظیم شود و نباید رطوبت افزایش یابد چرا که افزایش رطوبت، رشد بیش از حد قارچ و کپک را به دنبال دارد.

فوق تخصص آسم،‌ آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد:‌ سوسک نیز از دیگر عوامل مهم آلرژی‌زا داخل منزل محسوب می‌شود. باید  شب‌ها در فاضلاب‌ها را بست و از قراردادن ظرف‌های نشسته پرهیز کرد؛ همچنین افراد دقت داشته باشند در مواقعی که در منزل نیستند از سم‌پاشی مؤثر و مفید استفاده کنند.

وی عامل محرکی را که باعث تشدید آسم می‌شوند، مواد‌ شوینده‌ با بوی شدید عنوان کرد و افزود: باید مصرف مواد سفید کننده و جوهر نمک محدود شود؛ همچنین دود سیگار به هیچ وجه در آپارتمان‌های کوچک بدون تهویه جریان نداشته باشد.

محلوجی‌راد ادامه داد:‌ بوی تند غذاهای سرخ‌ کردنی نیز عامل محرکی برای بیماران مبتلا به آسم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha