در پی اعلام افزایش بی رویه تعرفه های پزشکی بخش خصوصی، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار لغو قانون تعیین تعرفه های بخش خصوصی توسط نظام پزشکی شد.

دکتر سید موید علویان در سی و سومین جلسه شورای عالی بیمه که در وزارت رفاه و تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: قانون تعیین تعرفه های پزشکی بخش خصوصی که توسط مجلس تصویب و ابلاغ شده کاملا غیر منطقی و غیر عقلانی است.

وی افزود: در دیداری که با پزشکان بخش خصوصی داشتم آنها نیز شکایت داشتند که با تعیین این چنینی تعرفه ها اعتبار ما زیر سئوال رفته و مردم تصور می کنند که ما می خواهیم آنها را سرکیسه کنیم.

وی با بیان این که برخی از پزشکان نیز از وضعیت موجود ناراضی هستند، تاکید کرد: شیوه ای که هم اکنون سازمان نظام پزشکی اتخاذ کرده کاملا اشتباه بوده و در وهله اول به خودشان ضرر می زنند.

علویان خاطرنشان کرد: ما به جای صحبت باید اقدام عملی انجام دهیم.

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: امسال از سازمان نظام پزشکی درخواست کردیم تعرفه ها را اعلام نکنند و به آنها تاکید کردیم که تلاشمان این است که تعرفه های بخش دولتی هر چه زودتر اعلام شود.

وی خطاب به مسئولان سازمان نظام پزشکی بیان کرد: متاسفانه آنها علیرغم قول مساعد همکاری تعرفه ها را اعلام کردند و در این مسیر نیز اشکالات عمده ای هم دارند.

وی توضیح داد: برای تعیین تعرفه ها باید فاکتورهایی مثل مناطق محروم، هزینه های اثربخشی و ... را با توجه به سرانه مدنظر قرار داد.

علویان هشدار داد: آنچه که امسال و سال گذشته در خصوص تعیین تعرفه ها رخ داد نشان دهنده یک آشوب بازار جدی در سازمان نظام پزشکی است.

وی با بیان اینکه اگر دستم می رسید "در آن سازمان را گل می گرفتم"، تاکید کرد: مبانی تعیین تعرفه پزشکی در سازمان نظام پزشکی از اصول و مبانی علمی تبعیت نمی کند. مثلا آنها اعلام می کنند که 15 درصد افزایش داشته اند این در حالی است که قیمت ها 40 تا 50 درصد رشد داشته است.

معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان این که سازمان نظام پزشکی سال گذشته هم همه را فریب داد، افزود: آنها سال گذشته خدمات آزمایشگاهی را آن طور که می خواستند و مطابق با نظر خود افزایش دادند. اشتباه دیگری که داشتند این بود که خدماتی که تعرفه ندارد را تعرفه گذاری کردند.

وی تاکید کرد: الان زمان خیلی خوبی است که این تعرفه گذاری غیر قانونی برای مردم، مسئولان و مجلس افشاگری شود.

معاون سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: اگر از آنها بپرسیم که مبنای افزایش و آنالیز رشته ها چیست قطعا جوابی ندارند که بدهند.

وی با یادآوری این که تعرفه های اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشکی غیر قانونی است، افزود: ما تلاش می کنیم برای این که آنها بهانه ای نداشته باشند تعرفه های دولتی را هر چه زودتر اعلام کنیم و پشت این بحث که تعرفه های بخش دولتی اعلام نشده و رقمش پایین است مخفی نشوند تا بخواهند ما را خلع سلاح کنند.

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: به عنوان مدعی العموم می خواهیم که این بخش تعرفه گذاری توسط نظام پزشکی برای همیشه برچیده شود چون ما هر سال مشکل داریم.

وی تصریح کرد: ما باید اقدام عملی بکنیم و از مجلس شورای اسلامی و سازمانهای بیمه گر و همه می خواهم در مورد لغو این قانون هر چه زودتر تصمیم گیری کنند و مبانی اختلاف و اشتباه را شفاف اعلام کنند چرا که آقایان پشت افزایش  15 درصد ویزیت پزشکان پنهان شده اند چرا که کارهایی که می خواستند در خلوت انجام دادند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر کسی غیر از این نظر را دارد من حاضرم در صدا و سیما با مبانی علمی مناظره کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha