سلامت نیوز : رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان انتقال خون گفت: دختر ۱۴ ساله‌ای که در کما قرار داشت و بدنش به همه گروه‌های خونی واکنش نشان می‌داد، با ترکیب ۴ گروه خونی نادر تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون رو به بهبود است.

مصطفی مقدم در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: دختر 14 ساله کرمانشاهی که مبتلا به تالاسمی اینترمدیت (پیشرفته) بود به حالت کما رفته و در آستانه مرگ قرار داشت تا حدی که سطح هموگلوبین خون این بیمار به 2.7 رسیده بود و امکان تپش قلب نداشت.

وی ادامه داد: تیم جراحی و بیهوشی بیمارستان کرمانشاه به دلیل تأمین نشدن خون مورد نیاز این فرد امکان جراحی نداشتند و هر نوع خونی که به وی تزریق می‌شد بدن او واکنش نشان می‌داد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه پس از آزمایش‌های مختلف مشخص شد که باید از گروه‌های خونی نادر برای این بیمار استفاده کرد افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه اطلاعاتی خون‌های نادر که 800 نفر افراد دارای خون نادر در سطح کشور در آن ثبت شده‌اند توانستیم تا جان او را از مرگ حتمی نجات دهیم.

مقدم تصریح کرد: با ترکیب 4 گروه خونی منفی کمیاب با عنوان‌های E, M, S, c و تبدیل آن به گونه خونی جدید توانستیم تا 4 واحد خونی مناسب برای جراحی این دختر 14 ساله فراهم کنیم.

وی گفت: دو واحد خونی از این 4 گروه در دمای 80 - درجه در بانک خون‌های نادر ذخیره شده بود و 2 گروه دیگر نیز از افراد دارای خون نادر ثبت شده در سامانه به صورت تازه دریافت شد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان انتقال خون گفت: حال عمومی این بیمار مثبت ارزیابی شده و هم اکنون در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه بستری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha