نظام سلامت ایران برگرفته از کشورهای غربی است

سلامت نیوز : رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی گفت: نظام سلامت ایران برگرفته از کشورهای غربی است ما در سال ۱۴۰۴ باید قدرت برتر منطقه باشیم و این هدف بدون توجه به سلامت معنوی ایرانیان و داشتن یک مدل بومی سلامت محقق نمی‌شود.

محمود عباسی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: متأسفانه نظام درمانی موجود در کشور برگرفته از سیستم درمانی آمریکایی و انگلیسی است و بر پایه اندیشه و تفکر اومانیسم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: باید از رهبر فرزانه‌مان ممنون باشیم که با بصیرت و درایت راهی را برای افزایش سلامت معنوی در جامعه گشودند.

وی ادامه داد: توجه به سلامت معنوی و حصول آن که در واقع لازمه هر انسانی است، بدون توجه و همکاری حوزه و روحانیت محترم محقق نمی‌شود.

مدیرگروه اخلاق پزشکی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: پزشکی امروز به 2 بال سلامت معنوی و اخلاقیات نیازمند است و باید به هر دوی آن توجه کرد.

وی افزود: 7 پروژه تحقیقاتی در فرهنگستان علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در زمینه مفهوم‌شناسی سلامت معنوی انجام شده که خلاصه آن در قالب کتاب «سلامت معنوی» به چاپ رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی تصریح کرد: سلامت معنوی برای همه اقشار و گروه‌های سنی قابل بهره‌برداری است چرا که موضوع آن انسان و تعالی او و قرب اللهی است.

عباسی گفت: پیشنهاد ما این است که سال آینده همایش سلامت معنوی به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنیم که کرسی‌های نظریه‌پردازی به صورت ماهانه برگزار شود و اساتید مربوط به ارائه نظریه‌شان در باره سلامت معنوی بپردازند.

مدیرکل گروه اخلاق پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: این پژوهش‌ها باید عملیاتی شوند تا آحاد ملت از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: متخصصان حوزه‌های مختلف سلامت باید به صحنه بیایند تا به امید خدا دستاوردهای خود را به دنیا عرضه کنیم.

عباسی ادامه داد: باید شبکه بهداشت معنوی را به وجود آوریم و با تشکیل انجمن علمی سلامت معنوی شرایط حضور متخصصان را در این عرصه فراهم کنیم.

وی افزود: امیدوارم این شبکه با رهنمون‌های فرهنگستان علوم پزشکی زمینه‌ای را برای تحقق سلامت معنوی در جامعه فراهم کند.

رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی خاطر نشان ساخت: بر اساس سند چشم انداز 20ساله، ایران باید در سال 1404 قدرت برتر منطقه باشد و این مهم بدون در نظر سلامت معنوی افراد جامعه محقق نمی‌شود. امیدواریم نظام سلامتی که در افق 1404 ترسیم می‌کنیم بتواند طرحی نو در‌اندازد و راهی فراروی جامعه انسانی قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha