پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10286

رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 10 درصدی بودجه سلامت نسبت به سال گذشته گفت: با وجود این افزایش كم، امسال هم با كسری بودجه مواجه خواهیم شد.

دكتر امیدوار رضایی در مراسم جشن هفته سلامت كه در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بر پا شد، با اشاره به این كه خانواده سلامت از مظلوم‌ترین خانواده‌هاست، گفت: این خانواده در ساعت‌هایی تلاش و زحمت می‌كشد كه كسی قادر به بیدار ماندن در آن ساعات هم نیست.


وی با بیان این كه با تلاش‌های مجلس، قانونی تحت عنوان «مدیریت خدمات كشوری» در بودجه 87 تصویب شد، اظهار كرد: مجلس تلاش كرد تا برای خانواده سلامت همانند كاركنان آموزش و پرورش، ضریبی 1/1 در بودجه سال 87 در نظر گرفته شود تا كاركنان بخش بهداشت و درمان نیز از مزایایی بیشتری برخوردار باشند. همچنین علیرغم این كه دولت اعتبار 900 میلیارد تومان را برای لایحه مدیریت خدمات كشوری در نظر داشت، مجلس نیز 750 میلیارد تومان به آن اضافه كرد.


رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم با تاكید بر این كه بخش سلامت با كسری 600 میلیارد تومانی در بودجه مواجه است، تصریح كرد: بر همین اساس، دولت لایحه‌ای را در رابطه با خرید تجهیزات پزشكی به مجلس ارائه داد كه نهایتا خرید 300 دستگاه آمبولانس برای بیمارستان‌ها تصویب و اعتباری خاص برای آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به این كه همچنان در تامین هزینه‌ها با مشكل مواجه‌ایم، خاطرنشان كرد: علیرغم افزایش 20 درصدی اعتبار پژوهش و 51 درصدی بخش آموزش در بودجه 87 نسبت به سال گذشته، بخش بهداشت و درمان تنها شاهد 10 درصد افزایش اعتبار بوده كه به طور قطع دوباره با كسری مواجه خواهیم شد.


دكتر امیدوار رضایی تاكید كرد: مبنای بودجه ریزی دولت باید به گونه‌ای باشد كه شاهد كسری بودجه وزارت بهداشت نباشیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha