جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 102901
سلامت نیوز: دو شرکت آمریکایی در حال کار بر روی دستگاه های بلوتوث به همراه یک نرم افزار گوشی هوشمند هستند که به بیماران دیابتی اجازه می دهد به سرعت و با دقت بر سطح گلوکز خون خود نظارت داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دو شرکت (iHealth Lab ) و (LifeScan)، دستگاه های بلوتوثی را طراحی کرده اند که گلوکومتر (Glucometer) نام دارد. این دستگاه می تواند یک قطره کوچک از خون بیمار دیابتی را برای تعیین سطح گلوکز تجزیه و تحلیل کرده و به آنها برای تصمیم گیری رژیم غذایی، ورزش و دارو کمک کند.

سپس این دستگاه با برقراری ارتباط بی سیم با گوشی های هوشمند داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و تصویری از چگونگی وضعیت گلوکز بیمار در طول زمان ارایه می دهد. این نرم افزار که برای گوشی های هوشمند طراحی شده است، می تواند نتایج را به طور مستقیم از گوشی به پزشک ارسال کند.

به گفته محققان این دستگاه و نرم افزار گوشی، فناوری پیشرفته را در اختیار بیماران دیابتی قرار می دهد. در حال حاضر بیشتر مبتلایان به دیابت سطح گلوکز خون خود را با قلم و کاغذ یادداشت می کنند.

سازندگان این دستگاه می گویند: این دستگاه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده و نسخه

(iHealth) در حال حاضر در دسترس مردم قرار دارد. انتظار می رود نسخه (LifeScan) آن نیز در اوایل سال آینده میلادی وارد بازار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha