جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 102903

کندر برای همه افراد دچار ضعف حافظه قابل تجویز نیست و تنها در برخی از افراد باعث بهبود عملکرد حافظه می‌شود ولی در افراد مستعد می‌تواند به خطراتی مانند اسپاسم‌های عروقی منجر شود.

کندر درمان مشترک برای بهبود حافظه نیست
سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی ایران گفت: کندر برای همه افراد دچار ضعف حافظه قابل تجویز نیست و تنها در برخی از افراد باعث بهبود عملکرد حافظه می‌شود ولی در افراد مستعد می‌تواند به خطراتی مانند اسپاسم‌های عروقی منجر شود.

دکتر مجید انوشیروانی به ایسنا، گفت: برخلاف باور عمومی کندر برای تقویت حافظه به طور مطلق قابل تجویز نیست ولی می‌توان گفت کندر در بهبود حافظه و تمرکز برای سالمندان و سالخوردگان بیشترین نتیجه را دارد.

وی ادامه داد: کندر در جوانان مبتلا به اقسام خاصی از سوءمزاجهای سرد و تر سیستم عصبی نیز می تواند اثرات سودمندی در بهبود حافظه داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه اظهار کرد: مصرف نامتناسب و نابجای کندر حتی می‌تواند به تشویش و کاهش حافظه نیز منجر شود.

دکتر انوشیروانی با بیان اینکه مصرف کندر در دوران بارداری می‌تواند باعث بیش‌فعال شدن کودکان شود، عنوان کرد: مصرف کندر در مادران باردار سالم با مزاج معتدل که سن بالا نداشته باشند و همسرشان نیز دارای مزاج معتدل یا گرم باشد، مناسب نیست.

این متخصص طب سنتی ایران گفت: مصرف کندر می تواند موجب تغلیظ و احتباس خون قاعدگی شود بنابراین مصرف آن در دوران قاعدگی بانوان توصیه نمی شود مگر در صورتی که ضرورت طبی خاصی با تشخیص پزشک متخصص طب سنتی محرز شود.

وی با بیان اینکه مصرف کندر در گرم مزاجان می تواند موجب بی خوابی و سردرد و تشدید اضطراب شود، افزود: مصرف کندر در اقسامی از پرفشاری خون مانند پرفشاری‌های ناشی از اسپاسم عروق و پرفشاری‌های وابسته به افزودنی سودا زیان‌آور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha