رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی کشور گفت: برای تقویت عضلات بدن و انجام حرکات ورزشی 200 نوع حرکت وجود دارد که فرد باید به همراه آن رژیم غذایی مناسب داشته باشد اما تبلیغات دستگاه‌های ورزشی اغراق‌آمیز است و فرد را امیدوار می‌کند.

دستگاه‌های ورزشی در صدا و سیما اغراق‌آمیز تبلیغ می‌شوند
سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی کشور گفت: برای تقویت عضلات بدن و انجام حرکات ورزشی 200 نوع حرکت وجود دارد که فرد باید به همراه آن رژیم غذایی مناسب داشته باشد اما تبلیغات دستگاه‌های ورزشی اغراق‌آمیز است و فرد را امیدوار می‌کند.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد دستگاه‌های ورزشی که از سوی صدا و سیما تبلیغ می‌شوند گفت: این دستگاه‌های ورزشی تبلیغی فقط برای یک حرکت ورزشی مناسب هستند این در حالی است که حدود 200 نوع حرکت ورزشی برای تقویت و سلامت عضلات بدن وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تبلیغات این دستگاه‌ها اغراق‌آمیز است و مردم باید بدانند که این دستگاه تمام حرکات بدن را انجام نمی‌دهد.

رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی کشور گفت: 10 تا 15 مجموعه حرکتی برای تقویت عضلات به همراه یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند چربی‌های بدن را از بین ببرد بنابراین تبلیغات اغراق‌آمیزی که می‌گوید ماهانه 3 تا 4 کیلو با انجام حرکات ورزشی از طریق این دستگاه‌ها انجام می‌شود اغراق‌آمیز است.

پورکاظمی گفت: به عنوان مثال باید فردی که می‌خواهد حرکت‌های ورزشی ناحیه شکم را انجام دهد علاوه بر رژیم غذایی مناسب و توصیه شده از سوی پزشک، از نظر روحی و روانی نیز خود را آماده کرده و در طول هفته 4 تا 5 روز از وقت خود را به انجام حرکات ورزشی اختصاص دهد این در حالی است که فقط برای عضلات شکم 25 نوع حرکت ورزشی وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین 200 نوع حرکت ورزشی برای عضلات بدن وجود دارد که این دستگاه‌ها به تنهایی کافی و جوابگو نیستند.

پورکاظمی تصریح کرد: البته ما مخالف تبلیغات وسایل ورزشی نیستیم چرا که باعث تحریک مردم برای انجام فعالیت و تحرک می‌شود و قیمت مناسبی هم دارد اما باید با اصول استاندارد و رعایت موارد تخصصی ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha