جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

دبیر انجمن نفرولوژی ایران با تکذیب دلالی پیوند اعضا در کشور تصریح کرد: رسانه های بیگانه با مانور روی این موضوع می خواهند افتخار پزشکی ایران را در زمینه پیوند اعضا لکه دار کنند.

تکذیب دلالی پیوند اعضا در کشور
سلامت نیوز:  دبیر انجمن نفرولوژی ایران با تکذیب دلالی پیوند اعضا در کشور تصریح کرد: رسانه های بیگانه با مانور روی این موضوع می خواهند افتخار پزشکی ایران را در زمینه پیوند اعضا لکه دار کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر محسن نفر روز پنجشنبه در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در بیمارستان لبافی نژاد تهران افزود: روزنامه شرق با انتشار گزارشی غیرواقعی خبر از دلالی پیوند اعضا و معامله پول های کلان در این حوزه داده است که واقعیت ندارد.

وی خواستار برخورد با این رسانه شد و اضافه کرد: تهیه کنندگان این گزارش از چگونگی پیوند اعضا خبر نداشته و از سوی دیگر رسانه های بیگانه هیچگاه کیفیت خوب کارهای پزشکی ایران را منعکس نمی کنند و با هدفی مشخص به این گزارش دروغ پرداخته اند.

دبیر انجمن نفرولوژی ایران گفت: امکان دلالی پیوند اعضا به هیچوجه وجود ندارد؛ برای پیوند عضو ابتدا باید از خانواده فرد دچار مرگ مغزی ، رضایت گرفت و به بیمار تعیین شده آن را پیوند زد و انتخاب بیمار و انتقال عضو پیوندی فقط با نظارت وزارت بهداشت انجام می شود.

نفر افزود: به طور مثال برای پیوند قلب ابتدا باید این عضو را در بانک پیوند در دمای منفی 80 درجه نگهداری کرد و به اینگونه نیست که قلب را در جیب گذاشته و آن را به فردی نامشخص پیوند کرد؛ و قبل از جراحی نیز گروه های خونی نیز باید با هم بررسی شده تا مطابقت داشته باشند.

وی تاکید کرد: خواستار برخورد جدی با گزارش های کذب در زمینه پیوند اعضا بوده و نگران هستیم که کیفیت پیوند اعضا در کشور زیر سووال برود.

دبیر انجمن نفرولوژی ایران یادآور شد: پیوند اعضا در کشور کاملا رایگان بوده و اعضای فروشی نداریم.

نفر افزود: پیوند اعضا از افراد دچار مرگ مغزی نیز فقط در بیمارستان های دولتی انجام شده و بیمارستان های خصوصی این کار را انجام نمی دهند.

روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه 19 آذر ماه در گزارشی با عنوان معامله «کلیه» تا 70 و «قلب» تا 200میلیون تومان منتشر کرده بود که این گزارش با واکنش های جامعه پزشکی ایران مواجه شده است.

روز گذشته نیز برخی از دست اندرکاران امور پیوند اعضا وجود دلالی در ارتباط با پیوند اعضا در ایران را رد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha