مرندی با بیان این که کسی در کشور به دنبال مطالبه‌ بهداشت نیست گفت: هزینه خرید پول "واکسن فلج اطفال "در جای دیگری خرج شده است.

سلامت نیوز: مرندی با بیان این که کسی در کشور به دنبال مطالبه‌ بهداشت نیست گفت: هزینه خرید پول "واکسن فلج اطفال "در جای دیگری خرج شده است.

دکتر علی‌رضا مرندی نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امسال میزان بودجه وزارت بهداشت افزایش می‌یابد ولی این افزایش با تورم عدد مطلوبی نیست و باید به میزانی باشد که به سلامت مردم لطمه نزند.

وی با بیان این که افزایش بودجه هم آنقدر نمی‌تواند معضلات حوزه‌ها را حل کند افزود: ما باید راهکار‌هایی را ارائه و به کار ببندیم که در عرصه سلامت درست هزینه شود، باید توجه داشت که یک عادت غلطی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد که بودجه را صرف مسائل درمانی می‌کنند، چرا که مردم بیشتر متقاضی درمان هستند.

مرندی عنوان کرد: که در حال حاضر کسی به دنبال مطالبه بهداشت نیست، چند ماهی است که "واکسن فلج اطفال" در کشور دچار کمبود و نایاب شدن شده اما صدای کسی در نمی‌آید.

وی تصریح کرد: کمبود "واکسن فلج اطفال" به خاطر این است که پول خرید آن در جای دیگری خرج شده است، که با کمبود این واکسن تلاش‌های چند ساله برای ریشه کنی این بیماری انجام شده ممکن است از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha