پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 102925

زندگی مشترک بر پایه‌های آگاهی و شناخت استوار است زنان و مردان تفاوت‌های بسیاری دارند که سبب واکنش و عملکردهای متفاوتی در آنان می‌‌شود رفتارهایی که برای زنان شاید بسیار عادی و خوشایند باشد اما همان رفتار سبب دلخوری و رنجش شریک زندگی شود.

سلامت نیوز:  زندگی مشترک بر پایه‌های آگاهی و شناخت استوار است زنان و مردان تفاوت‌های بسیاری دارند که سبب واکنش و عملکردهای متفاوتی در آنان می‌‌شود رفتارهایی که برای زنان شاید بسیار عادی و خوشایند باشد اما همان رفتار سبب دلخوری و رنجش شریک زندگی شود. گاه این رفتارها و عادات درونی به ظاهر ساده سبب آزردگی مردان شده و به مرور زمان رابطه زوجین را سرد می‌‌کند رفتارهایی که می‌‌توان با کمی ‌‌درایت آنان را کاهش داد و محیطی سرشار از آرامش فراهم کرد تمامی ‌‌انسان‌ها رفتارهای مثبت و منفی بسیاری دارند.

دلایل احترام به مردان

یکی از دلایلی که بهتر است زنان به مردان و اوقات فراغت‌شان احترام بگذارند این است که این روند سبب می‌‌شود زن و مرد تعاملات بیشتری با محیط بیرون داشته و علاوه بر رشد و پیشرفت شخصی، آنان سخنان و مطالب تازه‌تری برای گفتگو خواهند یافت و دیگر سخنان در حرف‌های تکراری خلاصه نمی‌‌شود. تا چه زمانی می‌‌توان در مورد مسائل روزمره عادی و یا کارهای روتین روزانه صحبت کرد این روال سبب تکراری شدن روابط و کم شدن نقاط مشترک زوجین می‌‌شود. همدلی و گفتگو در خصوص علایق فردی به همسر احساس مورد توجه واقع شدن می‌‌بخشد. نباید فراموش کرد هیچ زن و مردی دوست ندارد با فردی زندگی کند که تمایل به رکود دارد و هیچ تلاشی جهت پیشرفت و گسترش روابط نمی‌‌کند.

رابطه‌ای برای محبت و صمیمت بیشتر

 لازمه پایداری یک رابطه و حفظ محبت و صمیمت یافتن رفتارهایی است که سبب رنجش خاطر می‌‌شود و اجتناب از این نوع رفتارها در مواقعی حساسیت‌های کوچک و ساده منجربه تنش‌‌های بسیاری می‌‌گردد. به عنوان مثال مردان بسیاری از اینکه همسرشان آنان را درک نکرده و مدام توقع دارد که کل زمانشان را با آنها قسمت کنند ابراز ناراحتی می‌‌کنند. طبیعی است زنان دوست دارند همسرشان تمامی ‌‌وقت آزادش را با آنها بگذراند. این رفتار برای زنان به منزله صمیمت است در این حالت است که احساس می‌‌کنند مورد توجه و عشق قرار گرفته‌اند، البته مردان نیز تمایل زیادی به احساس نزدیک بودن با همسر دارند اما در کنارش توقع دارند زنان به حریم خصوصی و روابط دیگرشان نیز احترام بگذارند. به عنوان مثال برخی زنان هنگامی‌‌که همسر به تماشای تلویزیون، تلفن‌، کار با  کامپیوتر و یا کتاب خواندن مشغول می‌‌شود این رفتار را دال بر بی‌محبتی و بی‌توجهی می‌‌دانند. مردان دوست دارند زمانی را به تنهایی با خود و یا دوستان اختصاص دهند و چه بهتر که زنان نیز از این فرصت بهره گیرند و روابط اجتماعی و دوستانه خود را تحکیم بخشند. آنان همانند دیگران می‌‌خواهند زمانی را به تفریح و یا فعالیت‌‌های ورزشی بپردازند و هنگامی‌‌که احساس کنند تاهل مانع تفریحات و علایق‌شان می‌‌شود دچار خشم پنهان و پریشانی خاطر می‌‌شوند، همه انسانها نیاز به تنهایی دارند تا به ذهن خود آرامش بخشند، پرداختن به علایق سبب ایجاد نشاط در افراد می‌‌شود و در مواقعی که بر اثر فشار همسر شریک زندگی از آنها اجتناب می‌‌کنند آنچه در نهایت رخ می‌‌دهد رنجش، خشم و آزردگی از همسر است.
 

علایق مشترك

حتی برخی زنان بر این باورند بهتر است با همسرشان علایق مشترکی داشته باشند و در این صورت می‌‌توانند بیشتر همدیگر را درک و در کنار هم باشند فارغ از اینکه صمیمیت و احساس نزدیکی رابطه‌ای مستقیم با علایق شخصی ندارد نه بدان معنا که زن و مرد هیچ وجه مشترکی نداشته باشند. متاسفانه برخی زنان نیز بر این باورند برای اینکه صمیمت بیشتری در روابط‌شان داشته باشند باید علایق خود را رها کرده و با همسرشان همراهی کنند بدون توجه به اینکه تبدیل به فردی منزوی، خشمگین و پرخاشگر شده و احساس تهی بودن می‌‌کنند، علایق است که به انسانها امید و انگیزه می‌‌بخشد.
از سوی دیگر تنهایی موقتی منجر به ایجاد علاقه و اشتیاق بیشتر بین زوجین می‌‌شود طبیعی به نظر می‌‌رسد که مجاورت مداوم بدون هیچ تغییر و تحولی سبب یکنواختی شده و در طی زمان زوجین احساس کسالت می‌‌کنند.
منبع:‌ دنیای زنان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha