مدیركل دامپزشكی استان قزوین گفت: امنیت غذایی مستلزم ارتقای بهداشت جامعه و حفظ سلامتی مردم است.

دكتر"محمدجواد امیدواریان" به‌مناسبت هفته‌سلامت در گفت وگو باایرناافزود: این سازمان در مبارزه علیه بیماری‌های مشترك بین انسان و حیوان با هدف بالا بردن میزان بهداشت و حفظ سلامتی مردم، تمامی تلاش خود را بكار می‌بندد.
وی اظهار داشت: سازمان دامپزشكی، با نظارت بربهداشت مواد غذایی، كنترل اماكن پرورش دام و مراكز عرضه فرآورده‌های دامی، نقش مطلوبی در تامین غذا، بهداشت و سلامت جامعه بر عهده دارد.
دكتر امیدواریان درخصوص اقدامات صورت گرفته‌برای پیشگیری‌از شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای پرندگان گفت: برای پیشگیری از این بیماری، واكسیناسیون در واحدهای سنتی و صنعتی پرورش طیور به دقت انجام می‌شود و در صورت تلفات غیرمتعارف نیز نمونه‌برداری انجام می‌گیرد.
این مسوول درادامه یادآور شد:تاكنون چند مورد تلفات در واحدهای مرغداری مشاهده شده ولی خوشبختانه هیچ‌گونه بیماری آنفلوآنزای پرندگان در آنها گزارش نشده است.
دكترامیدواریان افزود: فعالیت چهار كشتارگاه و بسته‌بندی طیور در استان به صورت مداوم كنترل می‌شود و همچنین دو كشتارگاه نیز در استان در حال احداث می‌باشد كه جزو بزرگترین واحدهای كشتارگاهی كشور محسوب می‌شوند.
دكتر امیدواریان در پایان افزود: نظارت بر كشتار، بسته‌بندی، جمع‌آوری و توزیع فرآورده‌های دامی، پیشگیری و مقابله با گسترش بیماری‌های مشترك انسان و دام از وظایف سازمان دامپزشكی است كه بدون زنجیره غذایی سالم و مطمئن برای جامعه حاصل نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha