سلامت نیوز: معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از سه سال پیش تعداد کشته‌های تصادفات موتورسواران از1400 نفر به صورت سالانه به 820 نفر کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ عین الله جهانی در همایش آموزش موتورسواران پیک بادپا با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از نظر فرهنگ ترافیک بسیار ضعیف هستیم و باید برای آشنایی رانندگان با قوانین رانندگی و مدیریت ترافیک هزینه‌های بسیار گزافی پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه 25 علت مهم در تصادفات رانندگی نقش دارد افزود: از این میان شش مورد به دلیل اختصاص آمار بیشتری از تصادفات از سایر موارد مهمتر هستند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ عدم توجه به جلو هنگام رانندگی را مهمترین دلیل تصادفات رانندگی دانست و افزود: دنده عقب رفتن، سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی، عبور ممنوع رفتن و تغییر مسیر ناگهانی دیگر علل مهم تصادفات رانندگی هستند.

جهانی اظهار کرد: آسیب پذیری بالای موتورسیکلت، آنرا به یک ارابه قتاله تبدیل کرده است. اگرچه ما موظف به پلاک کردن موتورسیکلت‌ها به دلیل ارائه مجوز سازمان استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست هستیم اعتقادی به ایمن بودن آنها نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند آلایندگی بسیار بالایی دارند که یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود موتورسیکلت‌ها را به عنوان یک وسیله نقلیه مناسب به حساب نیاوریم.

مختاری - نماینده پیک بادپا با بیان اینکه در حال حاضر 220 ایستگاه و نمایندگی این شرکت و ناوگان بیش از 4000 موتورسیکلت و 300 وانت نقش بسیار مهمی در حمل و نقل شهر تهران دارند.

وی از احداث باراندازهای خاص و مرکز خدماتی پیک بادپا در منطقه 12 شهر تهران تا 10 روز آینده خبر داد و افزود: در این منطقه به دلیل تردد زیاد راننده‌های وانت برای پیدا کردن بار ترافیک کاذبی به وجود آورده است که با اجرای این طرح و ایجاد مرکز خدماتی با هماهنگی راهنمایی و رانندگی تردد این وانت‌ها ساماندهی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استقرار ایستگاه‌های حمل بار در حاشیه شهر تهران از جمله مناطق یافت آباد، شورآباد، شمس آباد و خاوران گفت: مردم می‌توانند با استفاده از سامانه 8282 از خدمات این ایستگاه‌ها بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha