موش‌های شهر تهران عقیم می‌شوند / سرانه نابودی هر موش ۱۲۰ هزار تومان

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران سرانه نابودی هر موش را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: باید با عقیم‌سازی موش‌ها هزینه‌ را کمتر کنیم.

"رحمت‌الله حافظی" در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه برای نابودی موش‌ها دیگر روش‌های سنتی پاسخگو نیست تأکید کرد: آنچه که امروز ما در فرایند نابودی حیوانات موزی از جمله موش‌ها با آن مواجه هستیم عدم همکاری مردم است. چراکه با هزینه بسیار سم‌گذاری و تله‌گذاری می‌شود اما شهروندان بدون توجه به این موارد با ریختن برخی از مواد غذایی همچون کاهو و سبزیجات و میوه‌جات اثر این سم را از بین می‌برنند.

وی ادامه داد: باید به دنبال روش‌های علمی‌تری از جمله عقیم‌سازی موش‌ها سرمایه‌گذاری کنیم بدون شک با این روش‌ها می‌توان به نتیجه بهتری دست پیدا کرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه سرانه نابودی هر موش در شهر تهران ۱۲۰ هزار تومان است تصریح کرد: براساس گفته متولیان نابودی موش‌ها در شهر تهران هر ماه ۲۰۰۰ موش با تله‌گذاری و سم‌گذاری نابود می‌شوند و ۲۰۰۰ تای دیگر با خوردن این مواد سمی از بین می‌روند.

به گفته وی در واقع ۴۰۰۰ موش ماهانه در شهر تهران نابود می‌شود و براساس مطالعات صورت گرفته و منابعی مالی که به متولی این امر پرداخت می‌شود می‌توانیم بگوییم هر موش با ۱۲۰ هزار تومان در شهر تهران نابود می‌شود.

حافظی در پایان تأکید کرد: باید روش‌های بهتری برای نابودی حیوانات موذی از جمله موش‌ها داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha