چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 102952
سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد چاق بودن به خصوص افزایش چربی‌ شکمی در بروز اختلالات شنوایی نقش دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی اطلاعات بیش از 68 هزار زن شرکت‌کننده در مطالعه سلامت پرستاران هاروارد ارزیابی شد. همچنین از این افراد درخواست شد در فاصله سال‌های 1989 تا 2009 میلادی هر دو سال یک بار به پرسش‌های مطرح شده در مورد وضعیت سلامت و عادات روزانه‌شان به دقت پاسخ دهند. در سال 2009 میلادی از آنان در مورد قدرت شنوایی‌شان نیز پرسش‌هایی مطرح شد.

به گفته پزشکان در طول انجام این مطالعه از میان هر شش زن یک نفر به عارضه افت شنوایی و یا ناشنوایی مبتلا شده بود. همچنین در افرادی که شاخص توده بدنی یا اندازه دور کمر بیشتر بود خطر بروز مشکلات شنوایی نیز افزایش پیدا می‌کرد.

همچنین در این بررسی مشخص شد فعالیت‌ بدنی می‌تواند رابطه بین چاقی و افت شنوایی را تغییر دهد. بررسی‌ها نشان داد زنانی که در هفته چهار ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌کردند نسبت به زنانی که کمتر از یک ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کردند 15 درصد کمتر در معرض افت شنوایی بودند.

به گفته پزشکان هنوز مشخص نیست که چرا چاقی و افت شنوایی به یکدیگر مرتبط هستند.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، «شارون کورهان» از بیمارستان زنان بوستون نیز گفت: گوش به لحاظ متابولیسمی فعالیت بالایی دارد بنابراین به میزان خون کافی نیاز دارد. در افراد چاق جریان خون به دلیل باریک شدن رگ‌ها به کندی حرکت می‌کند و می‌تواند جریان خون وارده به حلزون گوش را دچار اختلال کند و از این طریق به شنوایی آسیب بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha