سلامت نیوز: توسط پژوهشگران کشورمان ماده جدید درمان عصب دندان تولید شد، ماده ای که ضررهای مواد قبلی از جمله سرطان را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر قاسم انصاری استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  در نهمین کنگره انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون درمان‌های دندانپزشکی معالجه ریشه در سطح دنیا با محصولاتی که اصولا تحریک کننده و در مواردی زمینه ایجاد صدمات جدی تر از جمله ایجاد سرطان را داشته اند استفاده می شده است.

وی افزود: در طی ده سال گذشته محققان دنیا از جمله پروفسور ترابی نژاد که اصالتا ایرانی هستند در یکی از دانشگاه های آمریکا ماده ای را معرفی کردند که تقریبا بی ضرر و بدون آسیب است و در عین حال به عصب دندان در جهت ترمیم بسیار کمک می کند.

انصاری تصریح کرد: به دنبال آن محققان ایرانی به فکر تولید ماده ای بی ضرر و کاملا مطابق با سلولهای انسانی تحقیقاتی را طراحی کردند که نتیجه آن بدست آوردن ماده ای غنی  شده از کلسیم برای پرکردن ریشه دندانهایی است که دچار صدمه عصب شده بودند گردید. این ماده کاربردی موفقیت آمیز در دندانهای شیری و دائمی داشته است. در حال حاضر نیز یک تحقیقات ملی در حال انجام است که بر روی دندانهای آسیای اول که به شدت در کودکان تخریب شده در سطح کشور در حال انجام است که نتایج آن طی یک سال آینده به دست خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha