شهریاری و پزشکیان اعضای ناظر کمیسیون بهداشت در کمیسیون تلفیق شدند

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری انتخاب دو نفر از اعضای این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق جهت بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور،‌ گفت: بعد از رای‌گیری انجام شده حسینعلی شهریاری و مسعود پزشکیان به عنوان نمایندگان کمیسیون بهداشت برای حضور در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت،‌ در تشریح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: در این جلسه حسینعلی شهریاری و مسعود پزشکیان به عنوان دو نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برای عضویت در کمیسیون تلفیق جهت بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور انتخاب شدند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی،‌ با یادآوری حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: کامران دستجردی نماینده اصفهان از دکتر هاشمی سوالی پیرامون علت انتصاب رئیس دانشگاه اصفهان داشت و نسبت به این اقدام معترض بود که با توضیحات وزیر بهداشت، نماینده سوال کننده قانع شد.

وی، با تاکید بر اینکه بررسی لایحه بودجه سال 93 با حضور معاونان برنامه ‌ریزی،‌ پشتیبانی و درمانی وزارت بهداشت و مسئولان سازمان بیمه سلامت از دیگر برنامه‌های امروز کمیسیون بود،‌ تصریح کرد: با وجود آنکه برخی‌ها بر این باورند که بودجه امسال سلامت 14 درصد رشد داشته است اما با کمی بررسی متوجه خواهیم شد این مبلغ بسیار ناچیز است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تاکید کرد: بخشی از 14درصدی که به بودجه سلامت اضافه شده است باید به بدهی‌های وزارت بهداشت اختصاص یابد زیرا این وزارتخانه به مجموعه‌های زیر پوشش خود مبالغی را بدهکار است که با احتساب آنها می‌توان گفت تنها 6 درصد به بودجه سلامت افزوده شده است که این میزان بودجه نمی‌تواند دردی از بخش بهداشت و درمان دوا کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌، گفت: در بحث و بررسی لایحه بودجه 93 در حوزه سلامت برخی نیز معتقد بودند که بودجه در این بخش افزایش یافته است اما من معتقدم که این افزایش تنها بخش کوچکی از مشکلات را می‌تواند رفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha