سلامت نیوز: رییس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی،‌ نسبت به لیست سعید مرتضوی از نمایندگانی که از تامین اجتماعی پول گرفته اند، واکنش نشان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در دو نامه جداگانه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس،‌ گزارش کمیته تحقیق و تفحص را رد کرد و البته گفت تعداد زیادی از نماینده های مجلس از تامین اجتماعی هدیه گرفته اند. به گفته او حتی تعدادی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص هم هدیه هایی از تامین اجتماعی گرفته اند.

هرچند اسامی تاکنون منتشر نشده است، پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰ گفته که لیست مرتضوی مربوط به نمایندگاه مجلس هشتم است که در آن دوره مرتضوی در تامین اجتماعی نبوده است. اما لیستی که مرتضوی ارائه کرده درواقع مهمتر از دیگر موارد گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی نشان داده شده است. چیزی که البته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن واکنش نشان دادند.

اکنون اما علیرضا محجوب، نماینده تهران و رییس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، نسبت به این حاشیه سازی ها برای نمایندگان واکنش نشان داده است. او اتهامات مرتضوی به اعضای کمیته تحقیق و تفحص را رد کرده است.

محجوب در جلسه علنی امروز مجلس در بخشی از نطق میان دستور خود با اشاره به برخی از مستندات تامین اجتماعی، گفت: 35 میلیون و 640 هزار تومان صورت مالی از سال 86 تا 89 وجود دارد که در آن برای آقای مرتضوی پاداش درخواست شده و این سوال وجود دارد که آیا مگر در سال 86 تا 89 مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مسئولیتی داشتند که بابت آن برای ایشان پاداش درخواست شده و هیات تحقیق و تفحص است که این مدارک را به دست آورده و مانع بسیاری از این پرداخت‌ها شده پس نباید به آن تهمت زد.

آنطور که ایسنا گزارش داده است؛ او نطقش را چنین شروع کرد: در صفحه هشت گزارش تمام صحبت‌ها و موارد ادعایی مسئولین سابق سازمان تامین اجتماعی به روشنی آمده است و کسی نمی‌تواند هیات تحقیق و تفحص را به چیزی متهم کند و بگوید که این هیات فراموش کرده یا مصلحت‌اندیشی کرده است.

نماینده مردم تهران گفت: موضوع مجلس با سازمان تامین اجتماعی در دو بخش است؛ یکی پرداخت‌های قانون‌مند و دیگری پرداخت‌ها و اقدامات غیرقانون‌مند و غیرمتعارف است و آنچه که ما متعارف تشخیص داده‌ایم و قانون‌مند تشخیص داده‌ایم مصوبه داشته است و در ارکان سازمان نیز قانونی بوده است و آنچه که مصوبه نداشته اعلام کردیم مدارکی وجود نداشته است تا بخواهیم در مورد آن صحبت جدی انجام دهیم.

او به اختلافات مجلس و دولت در انتصاب مرتضوی به مدیرعاملی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: از ابتدای مجلس نهم اختلافاتی در باب انتصاب سعید مرتضوی بوده و متاسفانه شاهدیم در نشریه‌ای که توسط سازمان تامین اجتماعی وقت منتشر شده برخی صحبت‌ها به مجلس نسبت داده شده که صحت ندارد و به ساحت مجلس و رییس مجلس اهانت شده است بنابراین برخی از رفتارها تازگی ندارد و قبل از آغاز به کار تحقیق و تفحص اتهاماتی زده شده است.

محجوب خطاب به نمایندگان گفت: همکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بدانند مبارزه با فساد هزینه دارد و من هم این هزینه را می‌پذیرم و اتهاماتی که متوجه بنده است را شنیده‌ام و سندی که در ارتباط با این اتهامات وجود دارد متعلق به مجلس قبل است و در همان زمان نیز تکذیبه این موضوع وجود دارد. ضمن آنکه این مبالغ اگر به کسی پرداخت شده باشد کاملا وفق قانون است و اگر هم آقای مرتضوی رسید خاصی در این ارتباط دارد و تایید مالی در ارتباط با اینها وجود دارد اعلام کند. مجلس چه در گذشته و چه در حال هزینه فساد و هزینه مبارزه با آن را خواهد پرداخت و بی‌شک هزینه مبارزه با فساد آسان نیست و عده‌ای تهمت می‌زنند، متهم می‌کنند و حتی توهین می‌کنند و باید اینها را متحمل شد تا با فساد مبارزه کرد.

او با اشاره به برخی از اتهاماتی که توسط مسئولین وقت سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان زده شد، گفت: ما در گذشته هم اعلام کردیم آماده‌ایم که این اتهامات را بررسی کنیم و تکذیبه آن را منتشر کنیم بنابراین اگر خدای ناکرده هم مواردی است که مستند است افراد اعلام کنند و بی‌شک از نظر ما آن کسی که مبالغ را پرداخت کرده است مسئول است و نه دریافت‌کنندگان.

عضو هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه نماییم این است به کارگران اجحاف شده، به نیروها و کسانی که در جنوب و در شرایط سخت کار می‌کنند اجحاف شده و گزارش مجلس بیانگر این اجحافات است. همچنین 150 میلیون بار برخلاف قانون بازرسی از کارگران انجام شده است.

امروز همچنین نادر قاضی‌پور، یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص هم به نامه مرتضوی و شائبه هدیه هایی که نمایندگان مجلس گرفته اند، چنین واکنش نشان داد: برای خودشان حقوق 17 میلیونی‌ و برای همسرشان حقوق شش میلیونی‌ پرداخت کرده‌اند. چیزی به نمایندگان نداده‌اند. کارت‌های 500 هزار تومانی فرستاده‌اند اما نمایندگان دریافت نکرده‌اند، رسید و سندی ندارند. ‌40 میلیون، 70 میلیون و 120 میلیون را به محافظان و نزدیکان خودشان واگذار کرده‌اند. زمینی که کلا دو میلیارد ارزش داشت را هشت میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. ما پیگیر حقوق کارگران و بازنشستگان هستیم. تحقیق و تفحص، دفاع از خون کارگران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha