چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

پزشکان آمریکایی در یک آزمایش جدید دریافتند ویتامین D با جلوگیری از ورود سلول‌های ایمنی آسیب‌رسان به مغز با بیماری ام اس مقابله می‌کند.

تاثیر ویتامین D بر ام اس
سلامت نیوز: پزشکان آمریکایی در یک آزمایش جدید دریافتند ویتامین D با جلوگیری از ورود سلول‌های ایمنی آسیب‌رسان به مغز با بیماری ام اس مقابله می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان آمریکایی در بررسی تاثیر ویتامین D‌ در جلوگیری یا کاهش علائم بیماری‌های عصبی مشاهده کردند که بیماری ام اس در مناطقی از جهان که از خط استوا دورتر هستند و تابش نور خورشید زیاد نیست، شایع‌تر است.

ام اس نوعی اختلال خودایمنی است که موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های سالم خود حمله کرده و آنها را از بین ببرد. در واقع غلاف میلین که سلول‌های عصبی را احاطه کرده و به آنها کمک می‌کند که سیگنال‌های الکتریکی را برای کنترل حرکت، صحبت کردن و فعالیت‌های دیگر ارسال کنند بر اثر این بیماری از بین می‌رود.

«آن گوک»، محقق ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گفت: ویتامین D نه تنها با تغییر کارکرد سلول‌های ایمنی آسیب‌رسان بلکه همچنین با پیشگیری از انتقال آنها به مغز بر بدن تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در بیماران مبتلا به ام اس سلول‌های سیستم ایمنی موسوم به سلول‌های T شکل موجود در گره‌های لنفاوی به بدن حمله کرده و پس از جستجو و یافتن غلاف میلین در مغز آن را تخریب می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha