سلامت نیوز:  یک عضو روشندل علی البدل شورای شهر تهران گفت: در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولین نهادی به نام شورای عالی معلولین تعریف شده که در صورت اجرایی شدن می‌تواند در حل مشکلات معلولین بسیار موثر باشد.

"علی صابری"، عضو روشندل و علی البدل شورای شهر تهران در مورد مسائل و مشکلات نابینایان در تهران به ایلنا گفت: شهر به‌‌ همان اندازه که پیچیده می‌شود مشکلات معلولان هم پیچیده می‌شود.

وی که یکی از دو عضو روشندل شورای شهر است افزود اگر بخواهیم به مناسب سازی در شهر دست پیدا کنیم شاید باید شهر را از نو بسازیم.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: معلولین هم مانند دیگر اقشار به اینترنت و منابع اطلاعات دسترسی دارند و طبیعی است که توقعات و درخواست‌های پیچیده‌تری داشته باشند. معلولین امروز در پی تبعیص مثبت نیتسند بلکه در پی برابر سازی و رفع تبعیض هستند.

صابری ادامه داد: زمانی که یک ساختمان در حال ساخت و ساز است اگر مناسب سازی شود هزینه کمتری می‌برد تا اینکه بخواهیم پس از ساخت آن را اصلاح کنیم.

علی صابری در پاسخ به این سوال که چه نهادهایی در این زمینه رسیدگی به مشکل معلولان مسئول است پاسخ داد: همهٔ نهاد‌ها در این زمینه وظیفه دارند. دو رویکرد برای این موضوع وجود دارد. بعضی می‌گویند یک سازمان باید متولی تمامی امور مربوط به معلولین باشد و بعضی دیگر می‌گویند همهٔ نهاد‌ها باید یک بخش مربوط به امور معلولین داشته باشد. که امروز نگاه دوم مورد توجه است نه اینکه یک سازمان معلولین را ایزوله کند و از جامعه دور نگه دارد.

وی افزود: در لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولین نهادی به نام شورای عالی معلولین تعریف شده‌اند که از زیر شاخه‌های دولت محسوب می‌شود. این شورا می‌تواند در این زمینه بر نهادهای دیگر نظارت داشته باشد. این لایحه هم اکنون در دولت مشغول بررسی شده است و من از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت خواهم هر چه زود‌تر برای اجرایی شدن آن را به مجلس بفرستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha