غذای كمكی در پایان 6 ماهگی (180 روزگی) شروع می شود و همزمان با شروع غذای كمكی تغذیه با شیر مادر همچنان مكرر و برحسب میل و تقاضای شیرخوار، ادامه داشته و حتی دفعات تغذیه با شیر مادر افزایش می یابد.

طرز تهیه غذای کمکی فرنی آرد برنج + جدول ارزش غذایی

سلامت نیوز: غذای كمكی در پایان 6 ماهگی (180 روزگی) شروع می شود و همزمان با شروع غذای كمكی تغذیه با شیر مادر همچنان مكرر و برحسب میل و تقاضای شیرخوار، ادامه داشته و حتی دفعات تغذیه با شیر مادر افزایش می یابد.

شروع غذای كمكی با فرنی آرد برنج است كه روز اول از یك قاشق مرباخوری یك بار در روز (ظهر) شروع شده و كم كم به مقدار و دفعات آن اضافه می شود. به طوری كه روز دوم به دو قاشق مربا خوری (یك قاشق ظهر و یك قاشق عصر)، روز سوم به سه قاشق مرباخوری (ظهر و عصر و شب هر بار یك قاشق)، روز چهارم به 4 قاشق مرباخوری (صبح، ظهر، عصر و شب هر بار یك قاشق) روز پنجم به 8 قاشق مرباخوری (صبح، ظهر، عصرو شب هر بار 2 قاشق) و روز ششم و هفتم به 12 قاشق مرباخوری (صبح، ظهر، عصر و شب هر بار 3 قاشق) می رسد. می توان به فرنی به اندازه 1 قاشق چایخوری کره حیوانی نیز اضافه کرد، تا کالری بیشتری به کودک برسد.)

 

طرز تهیه غذای کمکی فرنی آرد برنج      

 مواد لازم:

آرد برنج        10گرم        معادل 1 قاشق غذاخوری

شكر            4گرم            معادل 1قاشق مرباخوری

شیر            210گرم        معادل1لیوان



طرز تهیه:

ابتدا شیر( جوشیده شده) را با آرد برنج و شکر مخلوط کرده و در حالیکه روی شعله ملایم است بهم بزنید تا کم کم برنج پخته و به قوام بیاید. معمولاً بعد از جوش آمدن حدود 5-10 دقیقه حرارت ملایم بهم بزنید تا کم کم برنج پخته و به قوام بیاید. معمولاً بعد از جوش آمدن حدود 5 تا 10 دقیقه حرارت ملایم برای قوام آمدن آن کافی است.


 ارزش غذایی فرنی آرد برنج  (پخته شده با مقادیر فوق):

غذای نوزاد

منابع: سایت کودکانه/سایت دکتر ناصر افضلیان، متخصص کودکان و نوزادان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha