تکمیل پروژه‌های نیمه‌‌تمام بخش درمان نیازمند 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است

سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیازمند اختصاص 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس ؛ حسن امامی‌رضوی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به کسری‌های بخش سلامت اظهار داشت: در تأمین کسری‌های بخش سلامت سال 92 دولت قول‌هایی داده که امیدواریم عملی شود.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر  و امید مشکلات تأمین دارو تا حدودی حل و تلاش شده است تا بخشی از داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت جمعیت به زودی داروهای ناباروری نیز در لیست داروهای حمایتی بیمه قرار می‌گیرد.

امامی رضوی بیان داشت: در حال حاضر حدود 20 درصد از زوج‌های جوان و در سن باروری با مشکل ناباروری مواجه هستند و در راستای سیاست‌های جمعیتی حمایت‌های دارویی به صورت قوی در دستور کار قرار دارد.

وی از برنامه‌ریزی دولت برای تولید داروهایی با فناوری پیشرفته خبر داد و ابراز داشت: اغلب این داروها جزو اقلام داروهای گران محسوب می‌شوند و در ایام دهه فجر از چندین قلم داروین جدید در این حوزه رونمایی خواهد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: براساس بررسی‌های انجام شده تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیازمند اختصاص 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

امامی‌رضوی بیان داشت: با توجه به اینکه اختصاص این اعتبار امکان پذیر نیست مطالعاتی با مشارکت وزارت مسکن و بهداشت در راستای اولویت بندی اجرای پروژه‌ها انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده الویت‌ها بر اساس  اهمیت، جایگاه پروژه‌ها در چرخه سلامت و نیازهای آموزش پزشکی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha