سرماخوردگی بیشترین علت مراجعه به درمانگاه‌های مکه و مدینه

سلامت نیوز : معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بیشترین علت مراجعه زائران ایرانی به درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج در مکه و مدینه، سرماخوردگی است و زائران بیمار به جز داروهای مخدر می‌توانند داروی خود را همراه داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس ؛ عادل مقصودی‌نژاد گفت: در تمام ایام عمره، مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در مدینه و مکه مکرمه در تمام ساعات شبانه روز، پاسخگوی نیازهای درمانی زائران است.

این مقام مسئول علت اصلی مراجعات زائران به درمانگاه‌های هلال احمر در شهرهای مکه و مدینه را سرماخوردگی و دردهای عضلانی و استخوانی برشمرد.

زائران در ساعات اولیه روز لباس گرم بپوشند

معاون حج وعمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به سرماخوردگی گفت: سالمندان و کودکان در ساعت‌های اولیه روز از هتل بیرون نروند. ساعت‌های پیشنهادی ما برای زیارت و خروج از هتل بعد از 9 صبح است که از شدت سرمای هوا کاسته شده است. همچنین اگر در ساعات اولیه روز بیرون می‌روند حتماً لباس‌های گرم بپوشند.

مقصودی نژاد؛ قدم زدن‌های طولانی در بازار و خیابان مخصوصاً برای این دو گروه سنی بسیار خطرناک است چون شدیداً در معرض خطر از دست دادن آب بدن و مشکلات ناشی از آن هستند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: زائران حتماً هنگامی که از هتل خارج می‌شوند آب با خودشان همراه داشته باشند و به اندازه کافی آب بنوشند. هنگام حضور در هتل مایعات دیگر مانند چای کم‌رنگ، دوغ و انواع آب میوه (درصورتی که به علت بیماری دیگری خوردن آن برایشان منع نشده باشد) بنوشند و سعی کنند روزانه حداقل یک بار استحمام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که زائران به‌دلیل خاصی دارو مصرف می‌کنند حتماً به مقدار کافی داروهای مصرفی خود را همراه داشته باشند. لازم به ذکر است که همراه داشتن تمام داروهای مصرفی بیماران به‌جز داروهای مخدر از نظر قوانین کشور عربستان بلامانع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha