حاکم شدن آرامش در بازار دارو اقدام مهم دولت یازدهم بود

سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها گفت: حاکم شدن آرامش در بازار دارو از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در 100 روز اول کاری بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس ؛ حسن امامی‌رضوی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر تربیت علم آموزان، وظیفه خدمات‌رسانی در حوزه سلامت را بر عهده دارند و این حوزه از مهم‌ترین حوزه‌های کشور است.

وی تصریح کرد: براساس آموزه‌های تربیتی توجه به سلامت از جمله مولفه‌های مهم محسوب می‌شود که در کنار امنیت این مهم بر عهده دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها افزود: به دلیل پیچیدگی‌های حوزه سلامت تغییر و تحولات در این حوزه باید با حرکت سریع و تلاش و دقت ویژه صورت گیرد.

امامی رضوی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در دوره ریاست مجید رمضانی رشد قابل توجهی داشته است و امید است که با حضور ریاست جدید این روند رو به رشد ادامه یابد و از تمامی ظرفیت‌های این حوزه در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه استفاده شود.

وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور با مشکلات مالی و اعتباری و بدهی مواجه‌اند، بیان داشت: دولت در تلاش است تا مشکلات موجود در حوزه زیرساخت‌ها، پرداخت‌ها و بدهی‌هایی که مجموعه دانشگاه‌ها دارند را به سرعت مرتفع کند و به نتایج مطلوب برسد.

این مسئول بیان داشت: یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید ریشه یابی و حل مسایل مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور است که با برنامه‌های زیرساختی از جمله تخصیص بخشی از اعتبارات هدفمند کردن یارانه ها به سلامت، در آینده نزدیک به نتیجه می‌رسد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها حاکم شدن آرامش در بازار دارو را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در 100 روز اول کاری عنوان کرد و یادآور شد: دولت توانست با تلاش بسیار علیرغم فشارها و باج خواهی‌های استکبار جهانی آرامش نسبی بر بازار دارو را حاکم کند و تلاش دارد مشکلات دیگر را نیز به سرعت رفع کند.

امامی رضوی از ارائه برنامه تحولی وزیر به دولت و تشکیل کارگروه برای رسیدگی به این امر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید سهم مردم  در هزینه‌های سلامت از 55 درصد به 30 درصد کاهش یابد که متأسفانه به دلیل مشکلات موجود این مهم محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پیشنهادی جبران این نقیصه پیش‌بینی شده و در بودجه سال 93 نیز مقرر شده است بخشی از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یابد.

مشاور استاندار مرکزی در امور آموزش عالی نیز در این مراسم یکی از ویژگی‌های مدیر موفق را توجه به نوع مسئولیت عنوان کرد و گفت: در سلطنت کردن و امارت داشتن نیک و بد عقل و تدبیر ظاهر مى‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم ابراهیمی افزود: یک مدیر موفق در میدان مسابقه و سنجش از همه تجربیات خود استفاده می‌کند و تمامی افراد و زیردستان  را خودی دانسته و کاری نمی‌کند که باعث از بین رفتن حقوق دیگران شود.

وی در ادامه با اشاره به کلمات قصار 176 نهج البلاغه که وسیله ریاست را سعه صدر می‌داند، ابراز داشت: دومین ویژگی یک مدیر موفق تحمل و صبر توام با تدبیر و شجاعت است و یک مدیر موفق باید در برابر رقیبان، مشکلات ناخواسته و انتظارات مردم و زیردستان صبر و تحمل داشته باشد و با تدبیر و شجاعت عمل کند.

مشاور استاندار مرکزی در امور آموزش عالی تکریم و تشویق افراد نیکوکار را از دیگر ویژگی‌های یک مدیر موفق عنوان کرد و اذعان داشت: در کلمات قصار 177 نهج البلاغه آمده است گناهکار را به وسیله پاداش دادن به نیکو کار تنبیه کن، که این نوع تنبیه باعث تشویق نیکوکاران به خدمت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha