استقرار ۷۰۰ امدادگر در مسیرهای منتهی به مشهد‌الرضا/۲۰ هزار زائر پیاده امدادرسانی شدند

سلامت نیوز : معاون کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۲۰ هزار زائر امام رضا(ع) در مسیر منتهی به مشهد امدادرسانی شدند و اکنون ۷۰۰ امدادگر برای ارائه خدمات در جاده‌های منتهی به مشهد مستقر هستند.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: از ابتدای دی همزمان با ایام اربعین حسینی و در آستانه شهادت امام رضا (ع) زائران زیادی با پای پیاده عازم مشهد مقدس شده که در همین راستا امدادگران هلال احمر در 188 پایگاه امدادی در جاده‌های منتهی به مشهد مقدس مستقر شدند و خدمات سلامتی و درمانی را به زائران ارائه کردند.

وی افزود: 700 امدادگر و 126 دستگاه خودروی عملیاتی در یک هزار و صد کیلومتر از مسیرهای منتهی مستقر شدند و همچنین برای امدادرسانی موارد اضطراری و فوری 3 فروند بالگرد نیز آماده‌باش هستند.

به گفته مرادی‌پور تا این لحظه حدود 20 هزار زائر امدادرسانی شده‌اند و 38 نفر از افرادی که به دلایل مختلف دچار مصدومیت شدند به بیمارستان و مراکز درمانی انتقال یافتند.

معاون کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به این نکته اشاره کرد که برای تأمین تجهیزات و خدمات امدادی امدادگران استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، گلستان، کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، استان تهران و سمنان نیز در کنار استان خراسان رضوی فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha