دندان شیری سالم، به صحبت کردن صحیح کودکان کمک می‌کند

سلامت نیوز : جراح و دندانپزشک کودکان گفت: دندان شیری سالم به جویدن کامل غذا، صحبت کردن صحیح، تلفظ درست کلمات، زیبایی و اعتماد به نفس بیشتر کودک کمک می‌کند.

پریسا مهر اشتیاق در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در صدای مشاوره سلامت درباره اهمیت دندان شیری کودکان اظهار داشت: دندان شیری سالم به جویدن کامل، صحبت صحیح، تلفظ درست کلمات و زیبایی کودک کمک می‌کند.

دندانپزشک کودکان گفت: کودکی که دندان‌های شیری سالمی دارد از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار است.

دندانپزشک کودکان تصریح کرد: این دندان‌ها راهنمای رویش دندان‌ دائمی هستند و حفظ و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد اما در صورتی که زودتر از موعد از بین بروند دندانهای مجاور به سمت هم حرکت کرده و فضای مطلوب از دست می‌رود.

مهراشتیاق ادامه داد: در این صورت دندان دائمی فضای کافی برای رویش ندارد و در نتیجه به صورت کاملاً نابجا رویش کرده یا نهفته باقی می‌ماند.

وی افزود: در صورت عفونت دندان شیری، این عفونت ممکن است روی جوانه دائمی تأثیر گذاشته و باعث نقص در ساختمان دندان دائمی شود.

یک دندانپزشک کودکان تصریح کرد: عفونت حاد دندان شیری برای بدن کودک نیز مضر و خطرناک است بنابراین سالم نگه داشتن دندان شیری اهمیت خاصی دارد.

وی مهمترین عامل ایجاد پوسیدگی در دندان شیری را عادات تغذیه‌ای غلط برشمرد و گفت: نوزادان از 6 ماهگی به بعد نباید در شب هنگام شیر مصرف کنند چرا که ترشح بزاق در شب کم است و این امر می‌تواند موجب پوسیدگی دندان کودک شده و در نهایت به سندروم شیشه شیر منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha