دیابتیهای یزدی در فصل زمستان بیشتر پاهای خود را چرب کنند

سلامت نیوز : متخصص پزشکی اجتماعی و پیشگیری مرکز تحقیقات دیابت یزد، به بیماران دیابتی در فصل زمستان توصیه‌هایی کرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر"نسیم نمیرانیان" با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا مشکلات پای دیابتی نیز افزایش می‌یابد، در مورد علل مشکلات پای دیابتی اظهار کرد: یکی از مشکلات پای دیابتی را ترک خوردگی به دلیل سرما، خشکی پوست ایجاد می‌کند و از سوی دیگر سرما، احساس سوزش و یخ زدگی جورابی را در پای بیماران دیابتی افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: افراد دیابتی پاها و اندام را بیش از اندازه گرم می‌کنند و بدون آنکه متوجه باشند باعث سوختگی در پاها می‌شوند. برخی از بیماران زمان خواب فاصله امن را از وسایل گرمایشی رعایت نمی‌کنند که این نیز از دلایل سوختگی است.

دکتر نمیرانیان به بیماران دیابتی توصیه کرد که روزانه حداقل یک نوبت پاهای خود را با آب ولرم بشویند و سپس پاها را حتما چرب کرده و با جوراب تمیز و نخی بپوشانند.

وی افزود: روزانه حداقل یک نوبت پاهای خود را از نظر زخم و سوختگی بررسی کنید. ضمن اینکه لا به لای انگشتان و کف پا فراموش نشود.

او ادامه داد: در فصل زمستان، بخصوص در شهر خشک و کویری یزد، پاهای خود را چرب و از ترک خوردگی آن جلوگیری کنید.

وی همچنین توصیه کرد: اندام‌ها و پاهای خود را به وسایل گرمایشی خیلی نزدیک نکنید. در زمان خواب نیز فاصله حداقل نیم متر و یا به اندازه یک دست باز را از بخاری، شوفاژ و وسایل گرمایشی رعایت کنید.

او به این بیماران خاطرنشان کرد: از گرم کردن مستقیم پاها روی آتش، شعله بخاری، گاز و ...، و چسباندن اندام به این وسایل خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha