چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 103123

گوش پاک‌کن ممنوع !

سلامت نیوز : متخصص گوش و حلق و بینی گفت: در گوش یک عصب وجود دارد که با عصب دهمی که به قلب می‌رود ارتباط دارد. اگر این عصب تحریک شود، می‌تواند باعث ایست قلبی شود؛ بنابراین نباید با وسائل و ابزارها گوش را تحریک کرد.

سید نظام‌الدین قهاری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت پیرامون راه‌‌‌های صحیح تمیز کردن گوش اظهار داشت:‌ گوش مژک‌هایی دارد که تمیز سازی گوش را انجام می‌دهند؛ البته در مواقعی که چربی گوش زیاد است، پزشک متخصص می‌تواند نسبت به خارج سازی و شستشوی آن اقدام کند.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: هیچگاه نباید از گوش‌پاک‌کن که به غلط به این نام مشهور شده، استفاده کرد.

قهاری تصریح کرد: در گوش یک عصب وجود دارد که با عصب دهمی که به قلب می‌رود ارتباط دارد که اگر این عصب تحریک شود، می‌تواند باعث ایست قلبی شود؛ بنابراین نباید با وسائل و ابزارها گوش را تحریک کرد.

وی استفاده از قطره‌های گوش موجود در داروخانه‌ها را منوط به تجویز پزشک دانست و گفت: پزشک معالج با توجه به جرم گوش فرد و برای نرم کردن آن استفاده از این قطره‌ها را توصیه می‌کند؛ اما افراد دقت داشته باشند که این قطره‌ها را نیز نمی‌توان به طور خودسرانه استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    1 0
    چه حالب من چند ساله که دارم از گوش پاک کن استفاده می کنم.با این وجود از این به بعد دیگه نباید استفاده کنم. خیلی ممنون از این مطلب مفیدتون