چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 103127

اختصاص 75 درصد عوارض سیگار به حوزه سلامت
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از پیشنهاد اختصاص 75 درصد از عوارض سیگار و همچنین اختصاص عوارض واردات خودرو به کشور، برای افزایش بودجه سلامت کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ عبدالرحمان رستمیان با اشاره به بررسی لایحه بودجه 93 در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: بررسی لایحه بودجه سال 93 تنها دستور کار جلسه کمیسیون به شمار می‌رفت که بحثهای روزهای گذشته را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: پیشنهادات زیادی برای بودجه حوزه سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حال بررسی است که هنوز هیچ یک از آنها جمع‌بندی نشده است.

رستمیان با یادآوری پیشنهادات ارایه شده برای بودجه سال 93 در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: اختصاص 75 درصد از عوارض سیگار و همچنین اختصاص عوارض واردات ماشینهای خارجی به حوزه سلامت بخشی از این پیشنهادات به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: ساماندهی وضعیت آمبولانسهای کشور که در حال حاضر حدود 50 درصد آنها بالای 7 سال عمر دارند نیز، جزو پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی از اعضای کمیسیون پیشنهاد دادند با افزایش درصدی از قیمت بنزین، اعتباراتی به حوزه سلامت تزریق شود تا به بهبود وضعیت خانه‌های بهداشت یا مراکز درمانی منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha