چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 103128

بخور نخورهای طب سنتی در روزهای برفی

سلامت نیوز : یک متخصص طب سنتی در مورد اینکه در فصل زمستان چه غذاهایی توصیه می‌شود گفت: در فصل زمستان، افراد دارای مزاج سرد باید در مصرف غذاهای سردی‌بخش احتیاط کنند و غذاهای گرمی‌بخش مانند کره، عسل، بادام و فندق مصرف کنند.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت:در فصل زمستان به هنگام ابتلا به سرماخوردگی می توان به جای مصرف آنتی بیوتیک‌های شیمیایی از گیاهان دارویی استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای این موضوع توصیه شده که روغن مرزنگوش استفاده شود، این روغن تا حد زیادی باکتری ها را از بین می برد و از ابتلا به مننژیت، عفونت روده‌ای، مسمومیت های غذایی، گلودرد، مخملک، تب روماتیسمی و عفونت ادراری جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: عصاره برگ زیتون نیز علاوه بر آنتی بیوتیک، ضدویروس خوبی است و عصاره این برگ، مانع از پیری می شود.

حسینی ادامه داد: خوراکی دیگر سیر است که آنتی بیوتیک طبیعی و عامل ضدقارچی و ضدویروسی محسوب می‌شود این گیاه حاوی 2 ماده معدنی لازم به نام پتاسیم و ژرمانیوم است که سیستم ایمنی را تقویت می کند.

وی تصریح کرد: چای سبز نیز حاوی ماده ای است که مانع از رشد میکروب ها در دهان می‌شود و مصرف آن بسیار توصیه می‌شود چراکه چربی اضافه در بدن را کاهش می دهد.

این متخصص طب سنتی گفت:در فصل زمستان،افراد دارای مزاج سرد باید در زمستان و شب‌ها در مصرف غذاهای سردی‌بخش احتیاط کنند و از غذاهای گرمی‌بخش مانند کره، عسل، بادام و فندق به همراه غذاهای اصلی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف این غذاها متناسب با مزاج هر فرد باید باشد، گفت: در فصل زمستان بدن نیاز به غذای بیشتر و انرژی بیشتری مانند مصرف گوشت دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: در زمستان، نوشیدنی‌ها و غذاها را باید گرم مصرف کرد و بهتر است که مصرف میوه‌های سرد و مرطوب مانند هندوانه، خیار، نارنگی و غیره کم شود و بیشتر از میوه‌های گرم و میوه‌های خشک و خشکبار استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha