چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 103136

مزایای اندازه‌گیری فشارخون از راه دور

سلامت نیوز : محققان انگلیسی در تحقیقی به اندازه‌گیری فشارخون از راه دور پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محققان انگلیسی طی یک کارآزمایی غیرانتخابی به این مسأله پرداختند که آیا بررسی تغییرات فشارخون از طریق پایش از راه دور (اندازه‌گیری هفتگی با مانیتور‌های الکترونیک مرتبط با تلفن‌ موبایل که داده‌ها را به صورت خودکار به وب سایت امنی انتقال می‌دهد) درمقایسه با مراقبت معمولی در 400 بیمار هیپرتانسیو سبب کاهش فشارخون می‌شود یا خیر؟

به کلینیسین‌ها توصیه شده بود گزارش‌های فشارخون را هفتگی بازبینی کنند. شرکت‌کنندگان در گروه مداخله‌ می‌توانستند از گزارش‌های اندازه‌گیری BP به صورت آنلاین مطلع شده و اطلاعات اضافی (با ایمیل یا پیام‌های کتبی) در مورد وضعیت جاری فشارخون خود و نحوه‌ تماس با پزشک یا پرستار دریافت دارند.

به نقل از سایت Health news، در مواردی که BP کنترل نشده‌ بود، به بیماران توصیه‌ می‌شد با کلینیسین‌ها تماس بگیرند. بعد از 6 ماه، متوسط فشار سیستولی (ماکزیمم) روزانه (که با پایش سرپایی فشار اندازه‌گیری شده بود) در گروه پایش از راه دور از 146 به 140 سقوط کرده و درگروه مقاومت معمولی از 146 به 144 کاهش یافته بود (اختلاف قابل توجه) برای فشار دیاستولی نیز نتایج مشابهی به دست آمد.

محققان می‌گویند: بر اساس نتایج این تحقیق به شرکت کنندگان در گروه پایش از راه دور به طور قابل توجه داروی ضد فشارخون بیشتر و با دوز بالاتر تجویز شده بود و به این ترتیب هزینه‌ درمان بیشتر از گروه دیگر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha