چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 103139

در آذر ماه سال جاری ۱۶۳۰ تن دارو به ارزش تقریبی ۱۵۴ میلیون دلار وارد کشور شد.

واردات ۱۶۳۰ تن دارو در آذرماه

سلامت نیوز: در آذر ماه سال جاری ۱۶۳۰ تن دارو به ارزش تقریبی ۱۵۴ میلیون دلار وارد کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است که واردات دارو در نهمین ماه سال جاری از نظر وزنی ۵.۷۸ درصد و از نظر ارزشی ۲۹.۶۵ درصد نسبت به ماه قبل از آن (آبان ۱۳۹۲) افزایش یافته است. واردات دارو در آذر ماه سال جاری از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۰.۰۵ و ۳.۱۴ درصد از کل واردات کالای کشور را در این ماه به خود اختصاص داد.

در آبان ماه امسال هم ۱۵۴۰ تن دارو به ارزش ۱۱۹ میلیون دلار وارد کشور شده بود. با وجود رشد واردات دارو در آبان و آذر امسال اما طبق آمار واردات دارو در مهر سال جاری با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده بود که دلیل آن نیز مشکلات مربوط به اختصاص ارز به واردات دارو بود.

با این وجود اواسط آبان امسال رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار ارز به هفت بانک داخلی برای واردات دارو خبر داده و گفته بود که از این پس وارد‌کنندگان دارو برای دریافت ارز موردنیاز خود نیازی به مراجعه به مرکز مبادلات ارزی نخواهند داشت.

ناصر ریاحی با اشاره به اینکه مبلغ سپرده‌گذاری شده در هفت بانک قابل افزایش به یک میلیارد دلار خواهد بود، گفته بود که هفت بانکی که بانک مرکزی آنها را به عنوان بانک‌های عامل پرداخت ارز دارو معرفی کرده است، بانک‌های کشاورزی، ملت، سامان، پارسیان، کارآفرین، پاسارگاد و اقتصاد نوین هستند.

از اواخر سال گذشته تا اوایل تابستان امسال انباشت حجم زیادی از داروهای وارداتی در گمرک به دلیل مشکلات ارزی به وجود آمده سروصدای زیادی به پا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha