چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 103141

واقفان در حوزه بهداشت و درمان ورود پیدا کنند

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واقفان به ویژه در برهه کنونی باید در حوزه بهداشت و درمان ورود پیدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عبدالرحمان رستمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته وقف اظهار داشت: در حوزه سلامت، بیمارستانهای زیادی برای رسیدگی به امر سرطان ساخته شده که اثربخشیهای زیادی داشته و همه به برکت وقف است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه علمیه وقفی که در دامغان تأسیس شد، یکی از چشمگیرترین نمونهها در این بخش است؛ حضور یک روحانی در شهر و اقداماتی که به واسطه وجود این عزیزان رخ میدهد و سخنرانیهایی که انجام میدهند، میتواند برای ما بسیار حائز اهمیت باشد.

رستمیان اضافه کرد: میتوان گفت که باید از خیران تشکر کنیم؛ چرا که به واسطه فعالیت این افراد، پیشرفتهای زیادی در جامعه حاصل شده است، اما نباید از این مسئله دست بکشیم و همچنان در این زمینه فعال باشیم و در زمینه اهداف وقف فرهنگسازی کنیم.

وی تأکید کرد: بیان و آشنایی مردم با دستورات اسلام در خصوص سنت حسنه و نبوی وقف بسیار مهم است و میتواند تأثیرگذاری خوبی داشته باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: با معرفی این آموزههای دینی، مردم به وقف کردن تشویق میشوند؛ اما مسئله دیگر معرفی وقفکنندگان است.

رستمیان متذکر شد: با وجود اینکه این افراد دوست دارند گمنام بمانند؛ اما لازم است که با صحبت کردن از آنها، مردم را به وقف کردن و کار خیر تشویق کنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شهرستان دامغان موقوفههایی دارد که حایز اهمیت هستند؛ کار خوبی که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و رئیس اداره اوقاف دامغان داشتهاند، در هفتههای اخیر بود که توانستند از یک زمین راکد، مکانی برای بهرهبرداری بسازند؛ معرفی همینها در استان میتواند به شدت تأثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha