سیگار كشیدن در بلندمدت علائم افسردگی را در نوجوانان تشدید می‌كندسیگار كشیدن در بلندمدت علائم افسردگی را در نوجوانان تشدید می‌كند.

سلامت نیوز: سیگار كشیدن در بلندمدت علائم افسردگی را در نوجوانان تشدید می‌كندسیگار كشیدن در بلندمدت علائم افسردگی را در نوجوانان تشدید می‌كند .

در حالی كه برخی از نوجوانان دچار این تصور غلط هستند كه سیگار كشیدن می‌تواند با احساسات افسرده مقابله كند،‌ دانشمندان‌ دانشگاه‌های تورنتو و مونترال در كانادا به روش علمی نشان داده‌اند كه سیگار كشیدن در واقع سبب تشدید علائم افسردگی در نوجوانان می‌شود. پژوهشگران می گویند هر چند ممكن است در ابتدا استعمال سیگار به عنوان یك روش خود درمانی برای بهبود خلق در نظر گرفته شود اما در بلندمدت علائم افسردگی را در نوجوانان تشدید می‌كند.

 این پژوهش كه در مجله "رفتارهای اعتیادی" به چاپ رسیده در واقع بخشی از یك تحقیق بلندمدت درباره وابستگی به نیكوتین در نوجوانان در مركز تحقیقات بیمارستانی دانشگاه مونترال است.

مایكل چایتون نویسنده اصلی و دستیار پژوهشی در واحد تحقیقات دخانیات اونتاریو در دانشگاه تورنتو در این باره گفت: ‌این پژوهش نظارتی یكی از چندین پژوهشی است كه روی اثرات احساس سیگار كشیدن در بین نوجوانان بررسی می‌كند.

محققان تصریح كردند: هر چند ممكن است در ابتدا استعمال سیگار به عنوان یك روش خود درمانی برای بهبود خلق در نظر گرفته شود اما در بلندمدت علائم افسردگی را در نوجوانان تشدید می‌كند.

در این بررسی حدود 662 نوجوان دبیرستانی شركت كرده و 20 پرسشنامه را درباره مصرف سیگار و تا‌ثیر آن روی خلق پاسخ دادند.

محققان با مطالعه روی این نوجوانان مطمئن شدند: افراد در این گروه سنی که از سیگار به عنوان ابزاری برای بهبود خلق و خو و روحیه شان استفاده می‌كنند، در واقع بیشتر با علائم و رفتارهای افسردگی دست به گریبان هستند.
منبع:‌سایت پیشگیری نوین
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha