جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 103158

برای اینکه انگشتان و ناخن‌هایتان زیبا به نظر برسند لازم نیست زمان و حتی پول زیادی صرف کنید...

چگونه دست های زیبا و سالمی داشته باشیم؟

سلامت نیوز: برای اینکه انگشتان و ناخن‌هایتان زیبا به نظر برسند لازم نیست زمان و حتی پول زیادی صرف کنید...

 کافی است کمی در مراقبتشان دقت به خرج بدهید. شاید به این حرف در روز و روزگاری که همه به دنبال کاشت ناخن هستند، بخندید اما حقیقت دارد؛ بیایید و امتحان کنید، ضرری ندارد.

بکن: به گوشه‌های ناخن روزانه برای جلوگیری از ترک خوردن و پوسته شدن، مرطوب‌کننده بزنید. قبل از خواب زمان مناسبی برای این کار است. ماساژ انگشتان و دور ناخن‌ها باعث تحریک گردش خون می‌شود و به رشد ناخن کمک می‌كند.

نکن: اگر ناخنتان گوشه کرد، آن را نکنید چون پوست دور ناخن از ناخن‌هایتان محافظت می‌کند.

بکن: ناخن‌های خود را سوهان بکشید. سوهان‌های بزرگ‌تر برای کار روی ناخن‌های مصنوعی هستند و برای ناخن‌های طبیعی مضرند. از سوهان‌های فلزی پرهیز کنید چون به پوست اطراف ناخنتان آسیب وارد می‌کند.

نکن: ناخن‌های خود را به جلو و عقب سوهان نزنید. این کار لبه‌های ناخن را ضعیف می‌کند. در عوض ناخن را از گوشه به سمت مرکز و در یک جهت سوهان بکشید.

بکن: از پولیش‌های طبیعی برای درخشندگی ناخن بدون خش‌دارکردن آن استفاده کنید. از یک سوهان 4طرفه برای شکل دادن به ناخن‌هایتان و حذف لبه‌ها، صاف کردن سطح ناخن و دادن درخشندگی به ناخن‌ها بدون نیاز به برق ناخن استفاده کنید.

نکن: بیش از اندازه سوهان نزنید. سوهان زدن بیش از حد با اصطکاک، ایجاد گرما و ناخن‌هایتان را تضعیف می‌کند. همیشه از یک سوهان با دندانه‌های ریز برای صاف کردن لبه‌های ناخن استفاده کنید. بافت سوهان X شکل باشد، بهتر است.

بکن: از تقویت‌کننده ناخن برای احیای ناخن‌های شکننده استفاده کنید. روزانه یا طبق قاعده، برای گرفتن نتیجه بهتر از تقویت‌کننده‌ها استفاده کنید.

نکن: ناخن‌های خود را نجوید و از آنها به‌عنوان یک ابزار استفاده نکنید. هردوی این کارها باعث ضعیف شدن و شکستن ناخن‌ها می‌شود. اگر شکستگی عمیقی روی ناخنتان ایجاد شد، با یک نوار چسب نازک آن را ببندید

بکن: برق ناخن بزنید. این کار می‌تواند از ناخن‌هایتان محافظت و از شکستن آنها جلوگیری كند. برای این که شکل طبیعی ناخن از بین نرود یک لایه نازک از آن استفاده کنید و پیش از آن مطمئن شوید که ناخن‌هایتان تمیز هستند و زیر آنها سفید است.

نکن: از پاک‌کننده‌های خانگی یا مواد شیمیایی آسیب‌رسان برای پاک کردن ناخن‌هایتان استفاده نکنید. هنگام نظافت منزل دستکش بپوشید و پس از آن و نیز بعد از هر بار شستن دست‌ها از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.

منبع:‌ هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha