عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کاهش ۳۴ درصدی اعتبارات مربوط به اچ آی وی را اقدام اشتباهی عنوان کرد.

کاهش ۳۴ درصدی اعتبارات ایدز / دولت باید از افزایش بودجه ایدز دفاع کند

سلامت نیوز:‌ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کاهش ۳۴ درصدی اعتبارات مربوط به اچ آی وی را اقدام اشتباهی عنوان کرد.

عبدالرحمن رستمیان درگفت و گو با ایلنا بابیان این مطلب، گفت: اعتبار ایدز به هیچ وجه نباید کاهش داده شود و این کار اشتباه است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بیماری ایدز درمان خاصی ندارد تنها باید به دنبال پیشگیری از آن باشیم از همین رو اعتبار مربوط به آن نباید کم شود.

رستمیان با اشاره به اینکه اگر به تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده شود، هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل خواهدشد، افزود: در کشورهایی که بیماری ایدز شیوع زیادی دارد طول عمر پایین می‌آید و درصد زیادی از منابع کشور برای آن هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید از افزایش بودجه ایدز دفاع کند، افزود: آن‌ها باید به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهادات خود را برای افزایش بودجه ایدز ارائه بدهند تا ما این پیشنهادات را به کمیسیون تلفیق منتقل کنیم تا اعتبار ایدز کاهش پیدا نکند.

رستمیان تصریح کرد: بیماری ایدز از آنجایی که ویروسی است در صورتی که مردم اطلاعات درستی از آن نداشته باشند، می‌تواند گسترش پیدا کند از همین رو باید برای آگاه سازی و آموزش به مردم در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

به گفته وی کشور ما یک کشور اسلامی است و اگر به دستورات اسلامی عمل کنیم بیماری ایدز شیوع کمی خواهد داشت.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: اعتیاد تزریقی و رفتارهای نا‌مناسب جنسی که از راههای انتقال ایدز محسوب می‌شود در اسلام مذموم است از همین رو اگر به این اعتقادات عمل کنیم قطعا شیوع ایدز کمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha