ارائه 32 طرح برای احیای دریاچه ارومیه/ تخصیص اعتبار برای نجات دریاچه هامون و ارومیه

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از ارائه 32 طرح برای احیاء دریاچه ارومیه خبر داد.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در بحث نجات دریاچه ارومیه 32 مورد راه حل در خصوص احیای دریاچه ارومیه آماده شده است.
 

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شده است که اعتبارات ویژه ‌ای برای دریاچه‌ های ارومیه و ‌هامون در نظر گرفته شود که البته این موضوع باید در کمیسیون تلفیق نیز به نتیجه برسد.
 

وی در ادامه با بیان اینکه رقمی که برای نجات دریاچه ارومیه در سال آینده اختصاص پیدا کرده ناکافی است، تصریح کرد: در بودجه 93 حدود 50 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده است. این در حالی است که بیش از 70 درصد از دریاچه خشک شده است.
 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کارگروهی برای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه تشکیل شد اما در راستای اقداماتی که باید برای حفاظت از دریاچه انجام می‌شد، وقفه افتاد و همچنین راهکار‌های متعددی در نظر گرفته شد که خوشبختانه تمام راهکار‌ها برای احیای دریاچه ارومیه عملی شده است.

حسینی صدر در پایان با بیان اینکه نباید احیای دریاچه ارومیه نادیده گرفته شود، افزود: آب هایی که از دریاچه ارومیه به جای دیگر هدایت شده باید بازگردد و همه چیز در حد شعار نباشد و عمل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha