نماینده مردم بندر لنگه، بستگ و پارسیان در مجلس، در تشریح آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده بستک، گفت: متأسفاته با وجود تأمین تمام امکانات رفاهی از استان‌ها و شهرستان‌های همجوار، به‌علت سوء مدیریت در توزیع این امکانات، مردم با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به بستک/وضعیت مراکز بهداشتی منطقه مناسب نیست

سلامت نیوز: نماینده مردم بندر لنگه، بستگ و پارسیان در مجلس، در تشریح آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده بستک، گفت: متأسفاته با وجود تأمین تمام امکانات رفاهی از استان‌ها و شهرستان‌های همجوار، به‌علت سوء مدیریت در توزیع این امکانات، مردم با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده بستک استان هرمزگان، گفت: در ساعت اولیه وقوع حادثه، تمام امکانات رفاهی مانند آب و برق قطع و بخشی از ساختمان‌‌های منازل این مناطق فرو ریخته بود، که بعد از آن تمام عوامل اجرایی استان هرمزگان در حوزه آب و برق تلاش و برنامه‌ریزی خود را برای حل این مشکلات انجام دادند که خوشبختانه هم‌اکنون برق شهر به طور کامل وصل شده و آبرسانی به صورت مناسب انجام می‌شود.

نماینده مردم بندر لنگه، بستگ و پارسیان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور مؤثر و به موقع سازمان هلال احمر در مناطق زلزله‌زده بستک، افزود‌: متأسفانه با وجود حضور به موقع هلال احمر در منطقه، مدیریت مناسبی برای توزیع امکانات و وسایل آسایشی میان مردم زلزله‌زده وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی منطقه بستک مناسب نیست، تصریح کرد: سقف بیمارستان این منطقه بر اثر زلزله فرو ریخته و افراد برای مسقف کردن این مرکز از نایلون استفاده کرده‌اند، از این‌رو ضروری است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی با اعزام هیأتی در جهت حل این مشکلات گام بردارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: از طرف دیگر شاهد هستیم که بیمارستان در حال ساخت منطقه بستک بر اثر زلزله بسیار آسیب دیده و این موضوع با توجه به تازه ساخت بودن این بیمارستان جای تأسف دارد، که چرا اعتبارات کشور بدون برنامه‌ریزی و نگاه کارشناسی هزینه می‌شود.

جباری بر لزوم توجه بیشتر هیأت دولت به‌ویژه رئیس‌جمهور به مناطق زلزله زده بستک تأکید کرد و گفت: به‌طور حتم دولت باید همانند زلزله‌های اخیر استان‌های دیگر در جهت حمایت و حل مشکلات منطقه تلاش کند، همچنین دولت با تصویب مصوبه‌ای باید اعتبار مناسبی را برای ساخت و بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: قطعا هیأت دولت باید با اعزام کمیته‌ای در جهت تسریع حل مشکلات و بازسازی مناطق زلزله‌زده اقدام کند.

وقوع زلزله 5.5 ریشتری در شهرستان بستک استان هرمزگان، خسارات بسیاری را به همراه داشت و بر اثر این زمین لرزه که در ساعت 6:43 صبح پنجشنبه به وقوع پیوست، یک نفر جان باخت و 29 نفر دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha