رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به معضل آلودگی هوا در کلانشهرها و اتخاذ تصمیمات مقطعی برای رفع این معضل، گفت: در خصوص آلودگی هوا باید بهبود اضطراری در کوتاه مدت و بهسازی اساسی در دراز مدت رخ دهد.

توسعه حمل ونقل عمومی و استانداردسازی خودروها راهکارکاهش آلودگی هوا/ انتقال پایتخت برای رفع آلودگی هوا نیست

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به معضل آلودگی هوا در کلانشهرها و اتخاذ تصمیمات مقطعی برای رفع این معضل، گفت: در خصوص آلودگی هوا باید بهبود اضطراری در کوتاه مدت و بهسازی اساسی در دراز مدت رخ دهد.

سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری اوج گیری آلودگی هوا طی دو هفته اخیر و اتخاذ تصمیمات مقطعی از سوی مسئولان برای کاهش آن، گفت: کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها نیازمند اقدامات اساسی از جمله توجه به حمل ونقل عمومی و توسعه ناوگان‌های آن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح انتقال پایتخت تنها برای رفع آلودگی هوا مطرح نشده، افزود: طرح انتقال پایتخت سیاسی و اداری می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار درکاهش آلودگی هوا باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه هم اکنون تنها بحث مطالعات انتقال پایتخت تاکنون تصویب شده است، تصریح کرد: با تصویب بحث مطالعات انتقال پایتخت در مجلس برای یک بار این موضوع بررسی و رسیدگی شده  و نتیجه واحدی از سوی همه مسئولان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تصویب بحث مطالعات انتقال پایتخت دیگر شاهد نظرات متفاوت در مقاطع مختلف از سوی مسئولان درباره این مهم نخواهیم بود، گفت: به طور حتم با این سیاستگذاری و نتیجه‌گیری جهت‌گیری‌ و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای انتقال پایتخت صورت خواهد گرفت.

هاشمی در تشریح عواملی که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد، افزود: توسعه حمل ونقل عمومی، استانداردسازی خودروها و همچنین کیفیت سوخت عواملی هستند که می‌توانند به کاهش چشمگیر آلودگی هوا منجر شود؛ البته رسانه‌ها می توانند نقش موثری در جهت فرهنگ سازی و ارتقا فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ایفا کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که استفاده از خودروی شخصی به نوعی در جامعه ما مضموم و استفاده از حمل و نقل عمومی ارزش تلقی شود، از طرفی شرایطی باید در کشور ایجاد شود که سرویس‌دهی به حمل ونقل عمومی ما قابلیت رفع نیازهای مردم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha