چنانچه منابع مالی جهت کنترل قیمت "دارو "اختصاص داده نشده و با هر سعی ممکن صرفا در جهت ثابت نگه داشتن قیمت دارو اقدام کنیم نگرانی برای کیفیت خواهیم داشت.

کیفیت "دارو "باید حفظ شود/ نباید فقط به فکر قیمت باشیم

سلامت نیوز: چنانچه منابع مالی جهت کنترل قیمت "دارو "اختصاص داده نشده و با هر سعی ممکن صرفا در جهت ثابت نگه داشتن قیمت دارو اقدام کنیم نگرانی برای کیفیت خواهیم داشت.


دکتر شهاب‌الدین جنیدی دبیر انجمن دارو سازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطالب فوق اظهار کرد: این امکان وجود دارد که دارو "در شرایط ارزانتر در بازار دارویی به دست مردم برسد اما باز در این شرایط صحبت‌هایی دال بر عدم وجود کیفیت مناسب دارو‌ها، خرید مواد اولیه از شرکت‌های دست چندم جهانی و عدم وجود هزینه در واحد تحقیق و توسعه ‌ وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی فضای رقابتی برای عرضه محصول با کیفیت از بین خواهد رفت خاطرنشان کرد: در سال‌های 90-89 بسیاری از اقلام دارویی با کاهش قیمت مواجه بودند و در کل به نظر می‌رسد دارو‌های تولید داخل با دقت نظر وزارت بهداشت در مقایسه با سایر کالا‌ها و خدمات ارائه شده هنوز شرایط خوبی را می‌گذراند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت بیشتر "سازمان‌های بیمه‌گر" به اهداف سند چشم انداز بابت کاهش پرداخت از جیب بیمار که همان سی درصد مبلغ هزینه های درمانی است برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha