خشکی چشم بیشترین عامل مراجعه هنگام آلودگی هوا/ افزایش مراجعات اورژانس‌های چشم

سلامت نیوز:‌ رئیس اورژانس بیمارستان فارابی گفت: خشکی چشم هنگام آلودگی هوا بیشترین علت مراجعه به بیمارستان است و بار مراجعات حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

علی طباطبایی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوال شهروندان مبنی بر علت سوزش، درد و آبریزش شدید چشم هنگام آلودگی هوا گفت: هنگام آلودگی هوا معمولا مواد آلوده منتشر شده در هوا روی چشم نشسته با اشک ترکیب می‌شود و یک سری مواد اسیدی تولید می‌کند که سبب سوزش چشم می‌گردد.

تولید مواد اسیدی ناشی از آلودگی هوا در طولانی مدت به چشم آسیب می‌زند

وی ادامه داد: به دلیل پلک‌زدن‌های متناوب معمولاً سطح قرنیه از مواد آلوده پاک می‌شود ولی این آلودگی‌ها روی سفیدی چشم باقی می‌ماند و در طولانی مدت یک سری مکانیزم‌های دفاعی چشم را از بین می‌برد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به افرادی که مشکلات چشمی داشته یا افراد مسنی که تحت عمل جراحی آب‌ مروارید و آب سیاه قرار گرفته‌اند توصیه کرد تا از قطره‌های مخصوص چشمی بیشتر استفاده کنند.

به گفته این متخصص چشم هنگام آلودگی هوا افراد ترجیحا از محیط‌های خانه خارج نشوند و در صورت لزوم از عینک‌های مخصوص در طول روز استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش بار مراجعات بیماران چشمی به اورژانس بیمارستان فارابی در ایام آلودگی هوا خاطرنشان کرد: در حالت عادی روزانه بین 700 تا 800 بیمار مراجعه می کنند که در مواقع آلودگی هوا این رقم تا 10 درصد افزایش می‌یابد و خشکی چشم، درد و سوزش شایع‌ترین علت‌های مراجعه است.

طباطبایی به شهروندان توصیه کرد تا برای پیشگیری از خشکی چشم محیط های خانه را با دستگاه‌های مخصوص بخور مرطوب نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha