اعتبار 14500 میلیاردی وزارت بهداشت در لایحه93

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به وضعیت اعتباری حوزه سلامت، ابراز امیدواری کرد که بخشی از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 93 به بخش سلامت اختصاص داده شود.

دکتر سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره وضعیت اعتبارات حوزه سلامت در لایحه بودجه 93 و اقدامات انجام شده در راستای حرکت تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 93 به سمت تعرفه‌های واقعی، گفت: واقعی شدن تعرفه‌ها درخواست مراکز درمانی، پزشکان و حرف وابسته است. متاسفانه همواره به ویژه در طول دو دهه گذشته بدون توجه به قیمت واقعی خدمات پزشکی و نرخ تورم، هر سال عددی برای تعرفه‌های تشخیصی - درمانی اعلام می‌شود.

وی فشار وارده به بیمارستان‌ها اعم از دولتی، خصوصی و مراکز درمانی به دلیل فاصله بسیار تعرفه‌های تشخیصی – درمانی با تعرفه‌های واقعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به همین دلیل واقعی شدن تعرفه‌ها مطالبه جدی همه است. در لایحه بودجه 93 افزایش حدود 66 درصدی اعتبارات بیمه‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین بی‌تردید تعرفه‌ها تغییر خواهد کرد و به سمت واقعی شدن حرکت خواهد کرد.

هاشمی ادامه داد: هرچند فاصله این اعتبارات با آنچه مد نظرماست (در زمینه واقعی شدن تعرفه‌ها)، زیاد است اما امیدواریم که آقای رییس جمهور و وزرای محترم اقتصادی و مجلس محترم بپذیرند که از هدفمندی یارانه‌ها بخشی به حوزه سلامت تخصیص یابد.

وی همچنین گفت: رییس‌جمهور اعلام کردند که بعد از غذا، مساله سلامت برای دولت اولویت دارد. بی‌تردید این نگاه در سیاست‌گذاری‌های کلان دولت موثر خواهد بود. در مجموع ما به روزهای آینده و تصمیم‌های دولت و مجلس در بحث هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمدهای ناشی از این امر به سلامت امیدواریم.

هاشمی افزود: امیدواریم تصمیم‌سازی‌های منطقی به افزایش اعتبارات حوزه سلامت منجر شود و با مدیریتی بر اساس عقلانیت بتوانیم مباحث سلامتی را پیش بریم.

وزیر بهداشت در عین حال گفت: در کنار واقعی شدن تعرفه‌ها حتما باید ساماندهی بیمه‌ها و همچنین تغییر مدیریت در مراکز بهداشتی درمانی کشور نیز صورت گیرد تا به هدف مربوطه یعنی آرامش مردم و کاهش سهم آنها در پرداخت هزینه‌های سلامت، دست یابیم.

اعتبار 14500 میلیاردی وزارت بهداشت در لایحه بودجه 93

وی همچنین گفت: در لایحه بودجه سال 93 رقم اعتبارات وزارت بهداشت به 14 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است. به این معنا که بودجه ستادی چندان رشد نداشته و بودجه دانشگاهی در مقایسه با سال 92 مقداری بیشتر شده است. یارانه 1860 میلیارد تومانی دارو (بابت جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز) نیز در لایحه بودجه 93 حفظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha