گردهمایی فرشته های کوچک برای حمایت از کودکان کار ، 15 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد از ساعت 15 برگزار می شود.

گردهمایی فرشته های کوچک برای حمایت از کودکان کار برگزار می شود/ رونمایی از آلبوم هامون و تنهایی به نفع کودکان کار

سلامت نیوز: گردهمایی هنر برای فرشته های کوچک (به همت احمد نورآیین خواننده ی آلبوم هامون و تنهایی  ) برای حمایت از کودکان کار ، 15 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد از ساعت 15 برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز، هدف اصلی این گردهمایی آشنایی و توجیه هنرمندان و هنردوستان کشور است که برای کمک کردن و فعالیت های بشردوستانه صرفا هزینه مالی کردن راه حل نیست چرا که گاهی با هنر خودشان می توانند بزرگترین کارها را در حق افراد نیازمند انجام دهند . همچنین مبارزه با تکدی گری، شناخت بهتر مسائل و مشکلات کودکان کار، و شناخت بهتر ابزارهای موجود برای حمایت از این کودکان در سطح کشور از جمله اهداف این گردهمایی است.

گفتنی است در این مراسم از آلبوم هامون و تنهایی به نفع کودکان کار رونمایی می شود. آلبوم موسیقی «هامون و تنهایی» به خوانندگی احمد نورآیین دارای قطعه‌ای موسیقایی با برداشتی از اثر سینمایی داریوش مهرجویی است. احمد نورآیین که پیش تر ها در سال 1390 در اجرایی پاپ کلاسیک در ایوان عطار کاخ سعدآباد قطعاتی را برای کودکان بی سرپرست اجرا کرده بود و همچنین در طی 2 سال گذشته چندین اجرا را به نفع کودکان بد سرپرست و کودکان سرطانی به صحنه برده بود تصمیم برآن گرفت که آلبوم هامون و تنهایی را به نفع کودکان کار به فروش برساند .

احمد نورآیین برای کمپین هنرمندان، ویدو کلیپ و ترانه ای  را برای کودکان کار تولید کرده که این ترانه کلیپ در گردهمایی مذکور برای اولین بار پخش خواهد شد که هدیه ای به انجمن حمایت از کودکان کار خواهد بود . از دیگر اهداف برگزاری این مراسم، گردهمایی مسئولین بزرگترین انجمن های خیریه و بشر دوستانه ایران، گردهمایی هنرمندان ، رونمایی از آلبوم هامون و تنهایی که به نفع کودکان کار به فروش می رسد ، بررسی اهداف هنرمندان دست اندکار برای تقدیم این آلبوم به نفع کودکان کار و فعالیت هایی که هنرمندان با اهداف بشر دوستانه می توانند برای حمایت از حقوق کودکان انجام و نیز برگزاری یادواره ناصر عبدالهی است که جزو اولین هنرمندانی است که حمایت معنوی خود را از کودکان کار از طریق هنر با ترانه کودکان خیابان به مخاطبین اعلام کرد.

 لازم به ذکر است انجمن حمایت از کودکان کار به عنوان نهادی مردمی، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی و انسانی خود و با هدف حمایت از کودکان کار و کودکان در معرض آسیب از مرداد ماه سال 1381 با مجوز رسمی وزارت کشور و شماره ثبت 14607 تلاش خود را در این عرصه آغاز نموده است و بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، جنسیت، رنگ، نژاد و مذهب به کودکان کار و در معرض آسیب، خدمات آموزشی و حمایتی خود را به صورت رایگان ارایه میدهد. در حال حاضر سازمان های یونیسف و UNHCRبا انجمن حمایت از کودکان کار همکاری میکنند. چرا کودکان کار: کودک کار" کودکی است که به یکی از اشکال کار «سبک / سخت» و «داوطلبانه / اجباری» جهت کسب درآمد و نه کسب توانمندی اشتغال دارد. منظور از "کار کودک" درگیر
نمودن کودکان در آن دسته از فعالیتهای اقتصادی است که مانع تحصیل، آموزش و برخورداری آنان از امکانات اولیه ی رشد فردی و اجتماعیشان میشود و با آسیب و بهره کشی همراه است.

نتیجه دور ماندن از تحصیل ؛ امنیت ، آسایش و امکانات اولیه رفاهی می تواند باعث خسارت های جبران ناپذیری برای سلامت کل جامعه شود چرا که نه تنها در ابتدا حقوق یک فرد از بین رفته و یک کودک بیگناه قربانی نداشتن امکانات اولیه زندگی می شود بلکه امکان دارد این کودکان ابزاربهره کشی در سطح گسترده جامعه چه در سنین کودکی و چه پس از بزرگ شدن شوند. حمایت از کودکان کار نه تنها به برقراری امکانات اولیه زندگی و کنترل سلامت ، بهداشت و آموزش این کودکان است بلکه شامل بهبود سلامت رفتاری این کودکان نیز می شود . از آنجایی که کودکان در پس برخورد با چنین مشکلاتی کم کم به خشونت طلبی و بی مهری کشیده می شوند یکی از مهم ترین بخش هایی که یک انجمن باید برای کمک رسانی به این افراد داشته باشد بخش فرهنگی و هنری است چرا که هیچ چیز به اندازه هنر نمی تواند نمود ظاهری از آرامش و زیبایی های آفرینش باشد . همین امر باعث شده که یکی از معروف ترین شعار های انجمن حمایت از کودکان کار " به بهانه ی هنر برای حمایت از کودکان کار " شود .

که شروع فعالیت های فرهنگی هنری این انجمن در قالب برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های آموزشی، اکران فیلم ، برگزاری کنسرت و غیره به همراه این شعار از تابستان گذشته آغاز شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید

http://apcl.org.ir/singlnews/175
http://apcl.org.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدآباد مستوفی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    بسیار عالی