نجات 200 میلیون نفر با افزایش مالیات سیگار

سلامت نیوز : متخصصان سلامت براین‌باورند در صورت افزایش مالیات بر محصولات دخانی و سیگار از مرگ زودرس بیش از 200 میلیون نفر در جهان جلوگیری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان سلامتی پیشنهاد می‌کنند افزایش سه برابری مالیات فروش سیگار نه تنها نرخ مرگ‌ومیرهای زودرس ناشی از استعمال دخانیات را بلکه شمار افراد سیگاری نیز در سراسر جهان به یک سوم کاهش خواهد یافت.

دکتر «پرابهات جها»، مدیر مرکز تحقیقات سلامتی بیمارستان «سنت میشل تورنتو» می‌گوید: سه برابر شدن مالیات فروش سیگار اثر سودمندتری بر کشورهای فقیرتر می‌گذارد چراکه سیگار در این کشورها اغلب با هزینه کمتری در دسترس بوده و گرایش مردم این جوامع به استعمال دخانیات نیز رو به افزایش است.

با افزایش سه برابری مالیات دخانیات، قیمت سیگار در برخی نقاط جهان به دو برابر افزایش یافته و گرایش به مصرف سیگارهای ارزان قیمت را که به عنوان جایگزین سیگارهای گران‌قیمت خریداری می‌شوند به میزان چشمگیر کاهش خواهد داد.

جها همچنین افزود: افزایش مالیات بر فروش سیگار تنها راه موثر بر کاهش میزان استعمال دخانیات و جلوگیری از افزایش افراد سیگاری در آینده است. ضمن اینکه افزایش مالیات فروش سیگار سبب کاهش نرخ مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به سرطان ریه و و سایر بیماری‌ها خواهد شد.

متخصصان سلامت برآورد می‌کنند که در آمریکا و کانادا به تنهایی دو برابر شدن قیمت سیگار سالانه 70 الی 200 هزار مورد مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در افراد زیر 70 سال را کاهش می‌دهد.

«سر ریچارد پیتو»، استاد دانشگاه آکسفورد با بیان مطلب فوق گفت: بنابراین دولت‌ها باید اقدام عاجلی را در یافتن راهی برای ترک سیگار از سوی مردم و کمک‌ به آنها در ترک این عادت در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha