نقش ویتامین D در افزایش قدرت عضلانی کودکان

سلامت نیوز : متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید اعلام کردند کودکانی که مادران آنها در طول حاملگی ویتامین D بیشتری مصرف کرده‌اند، عضلات قدرتمندتری خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه سطح ویتامین D در 678 زن در ماه‌های آخر حاملگی اندازه‌گیری شد. سپس کودکان این زنان در سن چهار سالگی از نظر قدرت عضلانی دست برای نگه داشتن اشیاء و حجم عضلانی مورد سنجش قرار گرفتند.

نتایج حاصل نشان داد که سطح بالای ویتامین D در بدن مادران در دوره بارداری با افزایش قدرت دست‌ها در کودکان آنها ارتباط دارد اما متخصصان این نکته را نیز اضافه کردند که میزان بالای ویتامین D در مادران ارتباط کمتری با افزایش حجم عضلات در کودکان دارد. به بیان دیگر مصرف این ویتامین در دوران بارداری توسط مادر به قدرت عضلانی کودک کمک می‌کند اما در افزایش حجم عضلات نقشی ندارد.

متخصصان همچنین اعلام کردند که ارتباط میان ویتامین D در مادران و قدرت عضلانی در فرزندان آنها بر سلامت آینده کودکان موثر خواهد بود.

قدرت عضلانی در جوانی به اوج می‌رسد و در سنین پیری کم‌کم کاهش می‌یابد. علاوه بر این ضعف قدرت عضلات دست در جوانی ارتباط نزدیک با پیامدهای حاصل از ضعف جسمی نظیر دیابت، زمین خوردن و شکستگی‌ها استخوانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha