در فصل زمستان پس از استحمام، کرم مرطوب‌کننده بزنید

سلامت نیوز : یک متخصص پوست توصیه کرد: همه افراد به ویژه افرادی که ساکن شهرهای دارای آب و هوای سرد و خشک هستند پس از استحمام و یا قرار گرفتن در معرض هوای سرد از کرم مرطوب کننده استفاده کنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد ابراهیم زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: در مناطق دارای آب و هوای سرد و خشک و همچنین پایین بودن رطوبت هوا مانند استان یزد معمولا خشکی پوست شیوع بالاتری دارد.

وی توصیه کرد: افراد دقت داشته باشند در این شرایط حضور یافتن در محیط های بیرون از منزل که میزان رطوبت کمتری دارد را به حداقل برسانند.

ابراهیم زاده با تاکید بر کاهش تعداد دفعات استحمام در آب و هوای سرد و خشک توصیه کرد: همچنین باید میزان قرار گرفتن در حمام کمتر از 10 تا 15 دقیقه باشد.

این متخصص پوست تصریح کرد: افرد دارای خشکی پوست در فصل سرد هنگام استحمام از صابون‌های ملایم مثل صابون‌های گلیسیرین، صابون بچه و صابون زیتون استفاده کنند.

وی با تاکید براین که پس از استحمام و شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده شود، خاطرنشان کرد: در فصل زمستان علاوه بر خشکی پوست و استفاده از کرم های مرطوب کننده، استفاده از ضد آفتاب به دلیل افزایش شدت اشعه ماورای بنفش خورشید نیز باید توجه بیشتری صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان توصیه کرد: بهتر است افراد حتی در فصل زمستان نیز قبل از خروج از منزل از ضدآفتاب استفاده کنند و هر سه ساعت یک مرتبه نیز آن را تجدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha