وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از داروی جدید «گاما ایمونكس» در كشور كه تاكنون در انحصار دو كشور خارجی بوده از رونمایی از پنج داروی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: به این ترتیب طی سال گذشته و امسال 12، داروی نوتركیب در كشور ساخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كامران باقری لنكرانی كه در مراسم رونمایی از داروی «اینترفرون گاما» در محل دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران سخن می‌گفت، افزود: علاوه بر داروی «گاما ایمونكس» كه امروز شاهد رونمایی آن بودیم، طی سال 87، پنج داروی دیگر در فاصله‌های زمانی دو ماهه رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت افتخارآفرین صنعت داروسازی كشور اظهار كرد: در حال حاضر بیش از سه هزار داروی مختلف در كشور تولید می‌شود.

وزیر بهداشت در مورد داروی اینترفرون بیان كرد: اما این دارو كه به واسطه بهره گیری از نوآوری‌های بومی از ارزش علمی بالایی برخوردار است از افتخارات صنعت داروسازی كشور به حساب می‌آید و در كنار تولید آن ظرفیت‌های بزرگی را در تولید داروهای نوتركیب فراهم می‌كند.

لنكرانی اضافه كرد: بر این اساس و با توجه به این كه در صنعت داروسازی در مسیر بومی كردن نوآوری‌ها قرار داریم از متخصصان انتظار می‌رود تا نه تنها در زمینه مهندسی معكوس بلكه به منظور نوآوری‌های جدید فعالیت كنند.

به گزارش ایسنا وزیر بهداشت همچنین افزود: با اعلام این كه بیش از 95 درصد داروهای مصرفی در كشور تولید می‌شوند، تصریح كرد: اما در عین حال 5 درصد باقی مانده داروها بیش از 30 درصد ارزش افزوده حجم ریالی واردات دارو را به خود اختصاص می‌دهد و باید با پشتكار متخصصان در تولید این داروها نیز به خودكفایی برسیم.

لنكرانی یادآور شد: حتی در زمینه‌های بالینی نیز شاهد نوآوری‌های چشمگیری در كشور هستیم. به طور مثال در بیمارستان دانشگاه بقیه‌الله (عج)، گاما اینترفرون را برای درمان مجروحان شیمیایی به كار می‌برند كه این از نوآوری‌های ویژه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha