یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 103261

غم، بزرگ‌ترین دشمن قلب

سلامت نیوز : یک کارشناس طب سنتی گفت: غم بزرگ‌ترین دشمن سلامت قلب است که افراد باید حتی الامکان از غم و ناراحتی دوری کنند و به شادی معتدل بپردازند همچنین استشمام بوهای خوش مانند عطر گل نرگس و گل محمدی به تقویت قلب و نشاط آوری آن کمک می‌کند.

سیدجواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره حفظ سلامت قلب اظهار داشت:در طب سنتی ایران علاوه بر دستورات کلی که برای سلامت جسم و روان وجود دارد، دستورات اختصاصی برای حفظ و سلامت اعضای مهم بدن توصیه شده است.

وی با اشاره به این‌که حفظ سلامت قلب یعنی حفظ پایداری بدن گفت: از دیدگاه حکمای طب سنتی ایران قلب رئیس مطلق و از شریف‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود و اگر قلب سالم باشد بدن نیز سلامت است.

این کارشناس طب سنتی افزود: پایداری بدن وابسته به سلامت قلب است چرا که قلب معدن روح حیوانی بوده و باید در حفظ و سلامت نهایت کوشش را داشته باشیم همچنین برای سلامت قلب از همنشینی با افراد نادان و کسانی که از دیدن آن‌ها افراد کراهت دارند، باید پرهیز شود.

علوی ادامه داد: هم و غم بزرگ‌ترین دشمن سلامت قلب است که افراد باید حتی‌الامکان از غم و ناراحتی دوری کنند و به شادی معدل بپردازند همچنین قرار گرفتن در محیط‌های شاد و خوشایند به سلامت قلب کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: مصرف غذاهای لطیف و سبک مانند گوشت گوسفند یک ساله، زرده تخم مرغ عسلی، گوشت کبک، گوشت جوجه خروس و تیهو به سلامت قلب کمک کرده چرا که غذاهای لطیف خون صالح و لطیفی تولید می‌کنند.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: مصرف گوشت‌های غلیظ مانند گوشت گاو و بز به سلامت قلب لطمه وارد می‌کند همچنین استشمام بو‌های خوش مانند عطر گل نرگس و گل محمدی به تقویت قلب و نشاط آوری آن کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha