یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 103270

چه زمانی برای رنگ کردن مو خطرناک است

سلامت نیوز : پزشکان به بانوان توصیه کرده اند که به هیچ وجه در این زمان ها اقدام به رنگ کردن موهای خود نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ برخی از بیماری‌ها، عوارضی برروی موها ایجاد می‌کنند که می‌توانند باعث ریزش و یا سست شدن موها شود. پزشکان به بانوان هشدار می دهند که پس از بروز بیماری‌هایی که به ویژه در آنها باعث ایجاد تب شده است از انجام کارهایی مانند صاف کردن مو، رنگ، مش و یا فر نمودن موها جداً خودداری نمایند.

گفتنی است، در زمان بیماری‌ها، اغلب افراد دچار نوعی ریزش موی مقطعی می‌شوند و آن به دلیل نحوه‌ی اولویت بندی "سیستم ایمنی بدن" است که برای مبارزه با میکروب‌ها و ویروس‌ها تخصیص انرژی و مواد غذایی را به گلبول‌های سفید و اعضای درگیر در بیماری می دهد و به دلیل کم شدن میزان مواد مغذی در موها نوعی ریزش مو در افراد رخ می دهد.

درجه حرارت بدن می‌تواند تأثیرات مخرب کوتاه مدتی بر موهای سر بگذارد و باعث سست شدن ریشه موها شود. بانوان برای انجام تغییرات در موهای خود بعد از دوران نقاهت و برطرف شدن مشکل ریزش موی مقطعی به انجام کارهایی مانند رنگ کردن و سایر موارد بپردازند تا ریشه‌ی مو استحکام و قدرت خود را به دست بیاورد.

در هنگام تب افراد از شانه کردن زیاد موهای خود بپرهیزند زیرا فشار زیادی به ریشه موهای سست شده وارد می‌کند. در عین حال در هنگام بیماری و تب به علت ازدیاد تعریق موها بیشتر دچار چرب شدن می شوند که این علت نیز می تواند باعث ریزش مو شود و توجه به بهداشت موها در حین بیماری بسیار مهم است.

در اینجا راهکارهایی برای تقویت موهای شما آورده ایم:

1- نخود خام ،جوبا پوست ،گندم ،لوبیا قرمز و ماش را به نسبت مساوی (بطور مثال از هر کدام 200گرم ویا یک کاسه ی کوچک )با هم مخلوط کرده وآسیاب کنید.وقتی به شکل پودر در آمد آن را کمی تفت دهید وکنار بگذاریدو برای هر بار استفاده به اندازه ی دو تا سه قاشق غذا خوری از این پودر را با مقداری شیر سرد مخلوط کرده تا مثل ماست چکیده درآید و شب ،هنگام خواب خوب بر روی ریشه ها ی مو بمالید وسر را ابتدا با کلاهی پلاستیکی وسپس با یک پارچه یا روسری نخی بپوشانید وخوب گرم نگه دارید وصبح بشویید.

2- یک آووکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha