یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 103292

دیدار رئیس نظام پزشکی با جراح پیشکسوت ارامنه

سلامت نیوز : دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به دیدار دکتر دوا پطروسلی خاچاطوریانس از پزشکان جراح پیشکسوت ارامنه و همسر وی خانم اِما نارینیان رفت و سال نو میلادی و میلاد حضرت مسیح را به ایشان تبریک گفت.

به گزارش سلامت نیوز  ؛ این دیدار در منزل دکتر خاچاطوریانس که 50 سال پیش مدرک تخصص جراحی عمومی را دریافت کرده است، برگزار شد و ایشان به ذکر خاطرات حضورش در سالهای قبل از انقلاب در آبادان پرداخت که با وجود پزشکان هندی مسئولیت درمان این شهر را بر عهده داشته است.

وی همچنین با اشاره به حضور در جبهه طی سالهای 61 تا 65 از دلاوری‌های رزمندگان جامعه پزشکی یاد کرد وی همچنین اظهار داشت كه علی رغم موقعیت های فراوان هیچگاه از کشور خارج نشده و دلیل آن را نیز علاقه خویش به میهن عنوان نمود.

این جراح پیشكسوت با ابراز احساسات فراوان از حضور رئیس کل سازمان نظام پزشكی سپاسگزاری کرد و به ذکر خاطراتی از سالهای طبابت خویش پرداخت و گفت: به رغم اینکه فرصت استخدام در دانشگاه برایم پیش آمد ولی هرگز آن را نپذیرفتم.

خاچاطوریان با یاد آوری از اساتید بزرگ آن زمان جامعه‌ پزشکی اظهار داشت كه اکثر بیمارانم را رایگان درمان کردم و امروز مطمئنم که خداوند مزد آن زحمات را خواهد داد.

همسر دکتر خاچاطوریان خانم اما نارینیان که تحصیلات پرستاری خودش را در انگلیس گذرانده و مترون دکتر محمد قریب بوده است نیز به ذکر خاطرات خویش از استاد دکتر محمد قریب پرداخت.

وی با اشاره شخصیت و ویژگیهای دکتر قریب، از درسها و کمکهای بزرگی که این استاد گرانقدر به وی کرده است یاد و ابراز داشت كه: دیگر مثل دکتر قریب نخواهد آمد ایشان به ذكر خاطره ای پرداختند كه دچار دیفتری شده و نزد دكتر قریب رفته بودند و استاد نه تنها به همراهی وی تا داروخانه كه تزریق آمپول را نیز خودشان انجام داده بودند.

دکتر زالی ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند این زوج محترم آنها را موجب افتخار و مباهات جامعه پزشکی دانسته و برایشان سال پر برکتی را آرزو کرد.

در پایان این دیدار لوح سپاسی از طرف رئیس کل سازمان نظام پزشکی به این خانواده تقدیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha